Reklama2021-06-15
1

Unilever będzie pakować detergenty do papierowych butelek

Koncern Unilever wprowadzi sprzedaży detergenty do prania w papierowych opakowaniach. W przyszłym roku trafią na rynek brazylijski, później koncern wprowadzi je w całej Europie.

Obecnie Unilever testuje prototyp papierowej butelki marki piorącej OMO (znanej również jako Persil, Skip & Breeze), który będzie w sprzedaży w Brazylii w 2022 roku.

Nowe butelki są wykonane z masy celulozowej pozyskiwanej w sposób zrównoważony i mogą być poddawane recyklingowi. Wnętrze opakowania jest spryskiwane specjalną powłoką, która zatrzymuje wodę, dzięki czemu płyn z niego nie wycieknie.

Unilever chce wprowadzić papierowe butelki na wszystkie rynki europejskie, pilotaż tej technologii obejmuje także produkty do pielęgnacji włosów.

- Wprowadzanie innowacji z wykorzystaniem alternatywnych materiałów jest kluczową częścią naszej strategii zrównoważonego pakowania produktów. Będzie odgrywać ważną rolę w naszym zobowiązaniu do zmniejszenia o połowę zużycia plastiku do 2025 roku - komentuje główny specjalista ds. badań i rozwoju w Unileverze, Richard Slater. - By rozwiązać problem odpadów plastikowych, musimy całkowicie przemyśleć sposób, w jaki projektujemy i pakujemy produkty - dodaje.

Papierowe butelki testowane przez wielkie koncerny

Partnerem technologicznym Unilevera w tym projekcie jest konsorcjum Pulpex, powołane do życia w celu produkcji różnorodnych, pozbawionych plastiku butelek w pojedynczej formie, które będą wykorzystywane przez największe firmy z branży FMCG. Konsorcjum tworzą m.in. Diageo (pracuje nad papierową butelką dla marki whisky Johnnie Walker) i PepsiCo.

Unilever to nie jedyny koncern eksperymentujący z papierowymi opakowaniami produktów płynnych. Także Coca-Cola ma w planach testy butelki papierowej w ramach długoterminowej strategii całkowitej eliminacji plastiku z opakowań swoich napojów. Produkcją papierowej butelki dla koncernu zajmuje się firma Paper Bottle Company, czyli Paboco. Do współpracą z tą firma przystąpiły inne globalne marki zainteresowane alternatywami opakowań plastikowych - Absolut, L'Oreal i Carlsberg.

Autor:jd

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas