Reklama 2022-10-28
1

Unilever zapowiada wzrost inwestycji w reklamę i marketing

Koncern Unilever, do którego należą takie marki, jak Dove czy Axe zapowiedział, że jeszcze do końca tego roku zwiększy nakłady na reklamę i marketing swoich produktów.

Unilever zapowiedział, że będzie nadal chronić inwestycje w portfolio marek i zwiększać wydatki marketingowe w drugiej połowie 2022 r. -  ma to być możliwe dzięki wysokim cenom produktów i wzrostowi przychodów.

Firma w III kwartale br. odnotowała 17,8 proc. wzrost obrotów do 15,8 mld euro (13,7 mld funtów), przy wzroście sprzedaży o 10,6 proc.w porównaniu z tym samym okresem w 2021.

W rozmowie z inwestorami Alan Jope, ustępujący dyrektor generalny Unilever, powiedział, że około 70 proc. marek należących do koncernów radzi sobie lepiej niż rynkowi rywale. Podkreślił, że firma nie chce skupiać się tylko na cenie, ale także na wartości.

Wśród kategorii produktów, najwyższy wzrost odnotowały w omawianym okresie kosmetyki (o 24,4 proc. do 3,3 miliarda euro), higiena osobista (wzrost o 20 proc. do 3,6 miliarda euro), opieka domowa (wzrost o 22 proc. do 3,2 mld euro), odżywianie (wzrost o 4,8 proc. do 3,3 mld euro) i lody (wzrost o 20,8 proc. do 2,4 mld euro).

Główne marki Unilevera odpowiadały za ponad połowę obrotów grupy i wzrosły o 14 proc. - przyczyniły się do tego dobre wyniki takich marek, jak Omo, Hellmann's, Rexona, Magnum i Lux. Wartościowo ich sprzedaż wzrosła o 12,5 proc., podczas gdy wolumeny spadły o 1,6 proc.

 „Naszym priorytetem są inwestycje we wzrost i będziemy nadal chronić poziom inwestycji. W drugiej połowie 2022 roku spodziewamy się zwiększenia wydatków na markę i marketing, badania i rozwój oraz inwestycje" - informuje Unilever w wydanym oświadczeniu.

Chris Daly, dyrektor naczelny Chartered Institute of Marketing, powiedział, że wyniki Unilever były „szczególnie imponujące w kontekście rosnących kosztów i długoterminowej inflacji”.

- Grupa zainwestowała w ostatnich latach w e-commerce i marketing cyfrowy i teraz czerpie korzyści, ponieważ kupujący nadal faworyzują zakupy online, zwiększając swoją stawkę w celu dotarcia do klientów w dowolny sposób, w jaki wolą robić zakupy. Unilever promuje również produkty ukierunkowane na cel, których podstawą jest zrównoważony rozwój. Pomimo kryzysu kosztów utrzymania zmuszającego konsumentów do poświęceń, te kluczowe czynniki są nadal bardzo ważne w ich umysłach - powiedział.

Autor: bg

KOMENTARZE (1) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas