Technologie2009-01-16
0

UOKiK ukarał Tele2, Aster i Dialog karą w wysokości łącznie ponad 7mln zł

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) ukarał trzy firmytelekomunikacyjne - Aster, Tele2 i Dialog - karami o łącznejwartości ponad 7 mln zł.

"Prezes UOKiK wydała cztery decyzje przeciwko przedsiębiorcomtelekomunikacyjnym. Są one wynikiem kontroli regulaminów, umów orazcenników stosowanych przez alternatywnych operatorów -prezentowanej w grudniu ubiegłego roku. Urząd stwierdził, że Toya,Aster, Dialog i Tele2 stosowały niezgodne z prawem postanowieniaumowne niekorzystne dla konsumentów. Wszystkim spółkom Urządnakazał zmianę kwestionowanych praktyk i nałożył na trzy ostatniełącznie ponad 7 mln zł kary" - czytamy w komunikacie.

Za szczególnie uciążliwe ze względów finansowych dla konsumentówUOKiK uznał zastrzeganie sobie prawa w umowie do pobierania opłatza ponowne włączenie usługi lub uruchomienie w pełnym zakresie powcześniejszym jej wyłączeniu z powodu niezapłaconych rachunków.Zdaniem urzędu, niedozwolona jest praktyka podwójnego karaniakonsumenta za jedno przewinienie, a klient został już ukaranypłacąc rachunek powiększony o karne odsetki.

W grudniu UOKiK przedstawił wyniki kontroli alternatywnychdostawców usług telekomunikacyjnych. UOKiK skontrolował wzory umówproponowane przez firmy: UPC, Telefonia Dialog, Toya, Aster, Tele2, Netia, Vectra, GTS Energis oraz Multimedia Polska. PrzeciwkoDialogowi, Aster, Toya i Tele2, które nie zastosowały się dozaleceń urzędu, wszczęto postępowania administracyjne. W stosunkudo spółek Aster i Toya skierowano też pozwy do Sądu OchronyKonkurencji i Konsumentów. Inne spółki dobrowolnie zastosowały siędo zaleceń urzędu.

Autor:isb / kk

Więcej informacji:Aster, Dialog, Tele2

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas