Telewizja2018-02-16
2

UPC Polska ma 1,43 mln klientów. Więcej sprzedanych usług internetu i telewizji, mniej telefonii

Na koniec ub.r. UPC Polska miał 1,43 mln klientów, którzy korzystali z 2,98 mln jednostkowych usług (RGU). Wzrosła liczba sprzedanych przez operatora usług internetu i telewizji cyfrowej, a zmalała liczba usług telefonicznych. Przychody wzrosły o 2,2 proc. do 1,6 mld zł.

Sieć UPC Polska na koniec ub.r. miała dokładnie 1 434 900 klientów, czyli o 4,3 tys. mniej niż rok wcześniej. Korzystali oni z 2 982 200 jednostkowych usług (RGU), co oznacza wzrost w skali roku o 28,1 tys.

Z telewizji cyfrowej UPC korzysta 1 023 800 abonentów (wzrost o 7,3 tys. abonentów). Natomiast z telewizji analogowej korzysta 188,9 tys. abonentów (spadek o 3,8 tys. abonentów). Już 470 tys. klientów korzysta z dekodera Horizon, co stanowi ponad 40 proc. wszystkich klientów telewizji cyfrowej UPC.

Liczba sprzedanych przez firmę usług internetu wzrosła w skali roku o 34,4 tys. do 1 139 700375 tys. użytkowników internetu korzysta z nowego modemu ConnectBox.

Natomiast liczba sprzedanych usług telefonicznych zmalała o 4,6 tys. do 629 900.

UPC podaje, że w ub.r. powiększył zasięg swojej sieci o 202 tys. mieszkań (w tym 93 tys. w ostatnim kwartale). Ogółem sieć firmy obejmuje już 3,3 mln gospodarstw domowych (HP), z czego 3,29 mln to domostwa i firmy, którym operator może świadczyć usługę dostępu do internetu i telefonii.

W końcu 2017 r. 30 proc. klientów UPC Polska korzystało z dwóch usług, a 39 proc. - z trzech.

- To kontynuacja wieloletnich inwestycji Liberty Global i UPC w Polsce, które w ramach programu budowy GIGAsieci przyszłości zainwestowały w latach 2013-2017 blisko 1 mld euro. Dzięki temu w ciągu ostatnich czterech lat dostęp do GIGAsieci, opartej na światłowodowej technologii, powiększył się o 516 tysięcy domostw - podkreśla operator.

Przychody UPC Polska wzrosły o 2,2 proc. do około 1,6 mld zł.

- W roku 2017 stawialiśmy na dalsze podnoszenie satysfakcji naszych klientów, poprzez rozwój oferty, jakości obsługi i znaczące inwestycje. Wzmocniliśmy ofertę internetową, podnosząc oferowane prędkości i wprowadzając 500 Mb/s, oraz rozwinęliśmy naszą telewizyjną rozrywkę, uruchamiając innowacyjną usługę ReplayTV na platformie Horizon. Podnosiliśmy też jakość obsługi, uruchamiając nowe formy kontaktu dla naszych klientów i podnosząc poziom ich satysfakcji do najwyższego na rynku. Wraz z dalszymi inwestycjami w rozwój sieci, poszerzyliśmy jej zasięg o kolejne 200 tys. domostw, docierając z ofertą Happy Home do ponad 3,3 mln mieszkań - wylicza Frans-Willem de Kloet, prezes UPC Polska.

W październiku ub.r. UPC Polska ogłosiła przejęcie Multimedia Polska za 760 mln dolarów. Transakcję analizuje obecnie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który decyzję w tej sprawie ma podjąć do końca marca.

Autor:tw

Więcej informacji:UPC, UPC Polska, Horizon

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas