Prasa2013-03-22
70

„Uważam Rze” o 77 proc. w dół. „W Sieci” i „Do Rzeczy” łeb w łeb

W styczniu 2013 roku wśród tygodników opinii największy spadek sprzedaży, wynoszący aż 77,32 proc. zanotowało „Uważam Rze”. Tuż za podium znalazły się dwa nowe tytuły: „W Sieci” oraz „Do Rzeczy”, a różnica między nimi wyniosła zaledwie 73 egz.

Liderem pozostał „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) . Jego średnia sprzedaż ogółem w styczniu 2013 roku wyniosła 143 587 egz. i była o 0,20 proc. wyższa niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Z czwartego na drugie miejsce awansował „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 124 997 egz. Na ostatnim miejscu podium znalazła się „Polityka” („Polityka” Spółdzielnia Pracy) ze sprzedażą ogółem na poziomie 120 127 egz., po spadku o 5,01 proc.

Tuż za podium uplasował się nowy konserwatywny tygodnik kierowany przez Jacka Karnowskiego „W Sieci” (Fratria), który zadebiutował na rynku pod koniec listopada ub.r. Średnia sprzedaż ogółem tego pisma w styczniu br. wyniosła 120 008 egz.

>>> Sąd blokuje wydawanie tytułu „W Sieci”, tygodnik zmienia nazwę na „Sieci"

Oczko niżej uplasowała się inna nowość - kierowany przez Pawła Lisickiego „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego pierwsze wydanie ukazało się 25 stycznia br. i sprzedało się w liczbie 119 935 egz.

Najwięcej w styczniu br. stracił tygodnik „Uważam Rze” (Presspublica), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się aż o 77,32 proc. i ostatecznie wyniosła już tylko 29 336 egz., a tytuł spadł z drugiego miejsca aż na ósme. Ten ogromny spadek był efektem zwolnienia przez wydawcę pod koniec listopada ub.r. twórcy i redaktora naczelnego „URze” Pawła Lisickiego. Wraz z nim z redakcji odeszli prawie wszyscy publicyści i dziennikarze. Nowym naczelnym został Jan Piński (więcej na ten temat).

Zobacz tabelę


Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej w styczniu 2013 roku liderem tradycyjnie był „Tygodnik Angora” (Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 9,13 proc. do 335 981 egz. Z kolei średnia sprzedaż ogółem „Forum” („Polityka” Spółdzielnia Pracy) zmniejszyła się o 15,36 proc. do 12 921 egz.

Zobacz tabelę


W styczniu 2013 roku w porównaniu do grudnia 2012 roku jedynym wzrostem średniej sprzedaży ogółem (o 0,64 proc.) pochwalić się mógł tygodnik „W Sieci”. Natomiast najwięcej straciło „Uważam Rze” - było to 53,87 proc.

Zobacz tabelę

 
 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(70)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas