Internet2019-01-03
4

Użytkownicy Facebooka zrezygnują z konta w serwisie za 1,9 tys. dolarów

Użytkownicy Facebooka są skłonni zrezygnować na rok ze swojego konta w tym serwisie za kwotę ok. 1,9 tys. dolarów - wynika z badań naukowców z Kenyon College i Susquehanna University. Za brak korzystania z Facebooka przez jeden dzień badani oczekiwali kwoty powyżej 4 dolarów, a za przerwę wynoszącą tydzień – 37 dolarów.

Jak podaje serwis Ars Technica czterech amerykańskich ekonomistów pracujących w  Kenyon College oraz Susquehanna University postanowiło sprawdzić jaką wymierną wartość dla użytkowników Facebooka przedstawiają używane przez nich osobiste konta w tym serwisie.

Naukowcy przeprowadzili eksperyment – zorganizowali aukcje z udziałem różnych grup badanych użytkowników aby sprawdzić na ile wyceniają wartość swojego konta i w zamian za jaką kwotę byliby skłonni zrezygnować z korzystania z Facebooka przez konkretny czas.

Pierwsze badanie prowadzone wyłącznie wśród studentów wykazało, że za rezygnację z korzystania z Facebooka przez jeden dzień oczekiwaliby oni średniej kwoty 4,17 dol., zaś w wypadku przerwy wynoszącej 3 dni – 13,89 dol. Badani byli też skłonni zrezygnować z używania serwisu przez tydzień w zamian za 37 dol., zaś w skali jednego roku kwota wyniosła od 1,51 do 1,90 tys. dol.

Druga część eksperymentu obejmowała zarówno studentów, jak i starszych użytkowników Facebooka, a wyniki były nieco inne niż w poprzedniej grupie. Osoby uczące się wyceniły roczną nieobecność w serwisie średnio na 2,07 tys. dol., podczas gdy starsi internauci oczekiwali za niekorzystanie z platformy przez 12 miesięcy 1,13 tys. dol.

Autorzy badania zwracają uwagę na to, że dla użytkowników Facebooka wartość ich kont jest uzależniona m.in. od tego do jakich celów używany jest serwis. Wyższe kwoty za rezygnację deklarowali ci internauci, dla których serwis społecznościowy jest np. platformą kontaktów związanych z pracą. Na nieco mniej wyceniali swoje konta ci użytkownicy, którzy traktują Facebook przede wszystkim jako źródło rozrywki oraz utrzymywania łączności z rodziną i znajomymi.

W 2018 r. wielu użytkowników Facebooka nabrało wątpliwości co do bezpieczeństwa korzystania z tej platformy w związku z powtarzającymi się skandalami dotyczącymi wykorzystywania ich danych. Niedawno podsumowując ub.r. Mark Zuckerberg bronił serwisu deklarując, że DNA firmy się zmieniło i obecnie robi ona wszystko by zapewnić użytkownikom bezpieczeństwo.

W trzecim kwartale 2018 r. Facebook odnotował przychód na poziomie ponad 13,5 mld dol., a zysk netto wzrósł do ponad 5,1 mld. Liczba użytkowników odwiedzających serwis co miesiąc wynosi blisko 2,3 mld.

Autor:ps

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas