Reklama2021-02-16
5

Vanish z ekologiczną kampanią "Noś ubrania dłużej, wodę zostaw naturze"

Wystartowała kampania „Noś ubrania dłużej, wodę zostaw naturze” marki Vanish (Reckitt Benckiser). Kampania obejmuje swoim zasięgiem telewizję i internet. Działania przygotowały Havas Warsaw, Bussy Bee, OMD i Atelier PR.

Celem kampanii Vanish „Noś ubrania dłużej, wodę zostaw naturze” jest zwrócenie uwagi na rosnącą skalę problemu jakim jest nadkonsumpcja mody prowadząca między innymi do zmniejszenia ilości zasobów wodnych w Polsce i na świecie.

Vanish zwraca uwagę na wpływ mody na środowisko

Przemysł odzieżowy, to kolejna, zaraz po petrochemii branża, która jest najbardziej szkodliwa dla środowiska. Szacuje się, że odpowiada za 10 proc. światowych emisji dwutlenku węgla. W ciągu ostatnich 15 lat na świecie liczba kupionych ubrań podwoiła się – to skutek mody na tzw.”fast fashion”.

Koncepcja spotu opiera się na przedstawieniu historii dziewczynki, która w ciepły, letni dzień wraz z całą rodziną wybiera się nad jezioro. W pierwszych kadrach reklamy, zamiast jeziora, widzimy jednak wyschniętą przestrzeń i dowiadujemy się, że produkcja jednego tshirtu pochłania aż do 2500 litrów wody.

- Przyszedł czas aby to właśnie marki były ambasadorami dobrych zmian dla ludzi i środowiska i uwrażliwiały konsumentów na istotne społeczne tematy. Społeczna odpowiedzialność biznesu to w naszej firmie bardzo istotny obszar,  zarówno w działaniach wewnętrznych – wokół naszych produktów, jak i w tym co komunikujemy na zewnątrz - komentuje Katarzyna Krzyżewska, marketing manager w Reckitt Benckiser.

Działania reklamowe kampanii objęły swoim zasięgiem telewizję, internet oraz POS. Kampania będzie trwała do września 2021 roku.

Za koncept kreatywny i jego realizację odpowiada agencja Havas Warsaw. Media zaplanował i kupił dom mediowy OMD, a Atelier PR wspiera projekt pod kątem PR. Spot został wyreżyserowany przez Marka Dawida, przy współpracy ze studiem produkcyjnym Bussy Bee.

Po stronie Reckitt Benckiser prace koordynują Katarzyna Krzyżewska, marketing manager oraz Magdalena Olszewska, junior brand manager.

Autor:jd

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas