Sieć kablowa Vectra przeprosiła klientów za czwartkową awarię usługi internetowej, przyznając, że problemy miały wyjątkowo dużą skalę. Firma zapowiedziała, że rozliczenie dla każdego użytkownika dotkniętego tą sytuacją „zostanie proporcjonalnie zmniejszone i nie będzie uwzględniało usług niedostępnych w dniu awarii”.
W czwartek przed południem wielu klientów Vectry zaczęło skarżyć się w mediach społecznościowych, że przestał działać im internet i nie mogli dodzwonić się na infolinię operatora. Ze zgłoszeń na platformę Downdetector wynika, że problemy pojawiły się w największych miastach, w których działa Vectra: Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Poznaniu i Wrocławiu.
- Niestety, w tej chwili mogą występować problemy z dostępem do usług. Nasi technicy pracują już nad usunięciem awarii. Przepraszamy za niedogodności - stwierdziła firma na swoim fanpage’u facebookowym. Ok. godz. 17 poinformowała, że awaria usługi internetowej i infolinii została już usunięta.
Vectra: awaria precedensowa, przyczyną przepięcie
W piątek rano Vectra w komunikacie przekazanym portalowi Wirtualnemedia.pl jeszcze raz przeprosiła klientów za awarię.
- Zdajemy sobie sprawę z uciążliwości, jakie wywołała ta sytuacja. Jej przyczyną było powstałe z niezależnych od nas przyczyn przepięcie, które spowodowało uszkodzenie systemów podtrzymujących zasilanie (UPS) - opisała.
Operator podkreślił, że awaria miała charakter precedensowy, bo była wyjątkowo rozległa. - Nigdy wcześniej nie mieliśmy do czynienia z tego typu sytuacją. 90% awarii obejmujących większe grupy odbiorców usuwamy w czasie krótszym niż 3,5 godziny, tak, aby ich skutki były jak najmniej dotkliwe dla naszych klientów - zaznaczyła firma. - W taki sam sposób poradziliśmy sobie z wczorajszą, wyjątkowo rozległą awarią, przywracając w stosunkowo krótkim czasie pełną dostępność naszych usług - dodała.
Klienci Vectry z niższymi rachunkami
Vectra zapewniła, że jej systemy są „w odpowiedni sposób zabezpieczone i regularnie audytowane”, a obecnie jej dział techniczny pracuje nad „dodatkowymi rozwiązaniami, które pomogą nam uniknąć tego typu sytuacji w przyszłości”.
- Chcielibyśmy również poinformować, że rozliczenie dla wszystkich osób, które na skutek awarii nie mogły wczoraj korzystać z naszej oferty, zostanie proporcjonalnie zmniejszone i nie będzie uwzględniało usług niedostępnych w dniu awarii - zapowiedziała firma.
Vectra z Multimedia Polska i Netflixem
W 2019 roku grupa kapitałowa Vectra osiągnęła wzrost przychodów o 8,3 proc. do 833,64 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 64,42 do 29,8 mln zł. Wpływy z usług telekomunikacyjnych poszły w górę z 743,2 do 797,22 mln zł.
Na początku ub.r. Vectra sfinalizowała kupno 100 proc. akcji Multimedia Polska, po uzyskaniu warunkowej zgody prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Telewizja | Stacje Polsatu zostają w Multimedia Polska jako niegwarantowane, firma chce zatrzymać kientów promocjami |
W połowie stycznia br. w ofercie Vectry pojawił się Netflix, towarzyszy temu kolejna odsłona kampanii reklamowej z udziałem Cezarego Pazury, który promuje firmę od jesieni ub.r.