Prasa2010-10-29
4

„Viva!” w górę, traci „Tele Tydzień” a „Newsweek” liderem

We wrześniu br. wśród polskich magazynów najwięcej cennikowo zarobił z reklam „Newsweek Polska”. Natomiast największy wzrost tych przychodów zanotowała „Viva!”, a największy spadek – „Tele Tydzień”.

We wrześniu br. cennikowe wpływy reklamowe (bez autopromocji) polskich czasopism wyniosły 195,58 mln zł, czyli o 0,8 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Kantar Media (dawniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Liderujący pod tym względem w segmencie magazynów „Newsweek Polska” (Axel Springer Polska) zarobił z reklam 10,4 proc. więcej niż rok wcześniej.

Największy wzrost w skali rok do roku cennikowych przychodów reklamowych zanotowała we wrześniu „Viva!” (Edipresse Polska) – 40,4 proc. Podobną dynamikę tych wpływów tytuł osiągnął w sierpniu br. (więcej na ten temat). Natomiast „Wprost” (AWR „Wprost”) „na papierze” zarobił we wrześniu z reklam 20,2 proc. więcej niż rok wcześniej.

Z drugiej strony mniejsze niż przed rokiem wpływy reklamowe zanotowały „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) i „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy). W przypadku tego pierwszego tygodnika spadek wyniósł 16,7 proc., a w przypadku drugiego – 1,5 proc.

Zobacz tabelę


 

Autor:tw

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas