Biznes2021-03-31
6

Volvo wprowadza płatne urlopy rodzicielskie, także dla par jednopłciowych i adoptujących dzieci

Volvo Cars wprowadza program Family Bond - czyli płatne 24 tygodniowe urlopy macierzyńskie dla rodziców i par adoptujących dzieci.

Świadczenia zostały opracowane z myślą głównie o rodzicach z tych krajów, w których państwa nie gwarantują wcale urlopu macierzyńskiego lub jest on dostępny w niewielkim zakresie.

W 2019 roku ruszył pilotaż tej akcji, który obejmował wyłącznie region EMEA (Europa, Afryka, Bliski Wschód). Teraz program będzie obejmował także Amerykę i Azję.

Urlopy obejmują nie tylko rodziców biologicznych, ale także pary adoptujące dzieci, w tym pary tej samej płci. Nowa polityka obowiązuje od 1 kwietnia dla osób wszystkich płci. Będzie ona dotyczyła ponad 40 tysięcy pracowników w biurach i fabrykach rozsianych po całym świecie.

- Chcemy stworzyć kulturę pracowniczą, która jednakowo traktuje rodziców bez względu na płeć - powiedział prezes Volvo Cars - Håkan Samuelsson. Kiedy rodzice otrzymują wsparcie w utrzymaniu równowagi między pracą a życiem rodzinnym, wpływa to korzystnie na ograniczenie nierówności płciowych i pozwala każdemu na realizację zawodową. Zawsze byliśmy firmą przyjazną rodzinie i nakierowaną na człowieka. Nową polityką urlopową podkreślamy nasze wartości, które z kolei wzmocnią naszą markę - dodaje szef Volvo Cars.

Globalna polityka urlopów rodzicielskich w Volvo

Globalna polityka zapewnia szersze wsparcie niż podobne praktyki na świecie i obejmuje wszystkich opiekunów prawnych - rodziców adopcyjnych, rodziny i rodziców zastępczych, a także rodziców niebiologicznych w parach jednopłciowych.

- To coś więcej niż nowa polityka rodzicielska wobec naszych pracowników - to wprowadzenie w życie naszej firmowej kultury i firmowych wartości - dodaje Hanna Fager, head of corporate functions. - Chcemy być inicjatorem zmian w branży i ustanowić nowy standard pracowniczy w wymiarze globalnym. Wprowadzając płatne urlopy rodzicielskie dla naszych pracowników, ograniczamy nierówności płciowe i zwiększamy dywersyfikację zatrudnienia, co zwiększy wydajność i wzmocni rozwój biznesu - dodaje Fager.

By zachęcić do korzystania z urlopów, Volvo Cars mocniej koncentruje się na komunikacji polityki urlopów rodzicielskich. Przedstawiając urlop 24-tygodniowy jako opcję pierwszego wyboru, firma ma na celu stworzenie „efektu domyślnego” – ponieważ ludzie najczęściej mają tendencję do wybierania wartości domyślnych. Unikamy niejasnych określeń, takich jak „do 24 tygodni”, by nie stwarzać negatywnych konsekwencji wynikających z niepewności w ocenie sytuacji.

Dzięki takiej taktyce Volvo Cars zamierza wyeliminować niejasności i bariery kulturowe i zapewnić rodzicom komfort decyzji.

Autor:jd

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas