W nowej kampanii SUV-ów Volvo XC40 producent Volvo Cars koncentruje się na bezpieczeństwie, Nową komunikację oparto na przewrotnym haśle "Ulice należą do biegaczy, pieszych i rowerzystów". Kampania została przygotowana przez szwedzką agencję Forsman & Bodenfors.
Kampania podkreśla, że kompaktowy miejski SUV Volvo XC40 jest najbezpieczniejszym autem do poruszania się po mieście. Wyposażony w czujniki pieszych i rowerzystów na drodze, z Surround Camera 360 stopni, chroni ludzi zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz samochodu.
Twórcy kampanii zaznaczają, że najbardziej zależało im na przekazie: "Samochody powinny dostosowywać się do miast i ludzi, którzy w nich mieszkają, a nie odwrotnie".
Kampania, na którą składają się trzy spoty wideo, została nakręcona w Sztokholmie latem tego roku, z zachowaniem środków ostrożności w związku z pandemią. Filmy prezentują pieszego, rowerzystę i biegacza w środowisku miejskim. W roli biegacza występuje słynny biegacz Mustafa "Musse" Mohamed.
Kampania swoim zasięgiem obejmuje media społecznościowe Volvo Cars, digital, telewizję i nośniki zewnętrzne.
Kampania została przygotowana przez szwedzką agencję Forsman & Bodenfors.