Radio2016-12-09
13

Vox FM i Trójka z najwyższą dynamiką wpływów z reklam. Liderem RMF FM (analiza)

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W ciągu dziesięciu miesięcy br. stacje radiowe zwiększyły wpływy z reklam o 13 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ub. Największy wzrost notują w tym okresie Vox FM oraz radiowa Trójka i Jedynka. Radio Zet - jako jedyna rozgłośnia z czołówki - zarobiła w skali roku mniej.

Wydatki na reklamę radiową w okresie od stycznia do października br. wyniosły nieco ponad 5 mld zł. Było to 13 proc. więcej niż w porównywalnym okresie 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (w oparciu o dane cennikowe netto, bez rabatów).

Zdecydowanym liderem pod względem osiąganych z reklam wpływów pozostaje niezmiennie radio RMF FM. Ta stacja zwiększyła je rok do roku o 20,5 proc., zarabiając 1,47 mld zł.

Drugie miejsce na reklamowym podium nadal utrzymuje Radio Zet - mimo że jego przychody spadły w skali roku o 0,8 proc., do 887,7 mln zł.

Trzecia lokata przypadła Programowi III Polskiego Radia z wpływami w wysokości blisko 311 mln zł. Wzrosły one w porównaniu z rokiem ub. o 42 proc.

Zobacz tabelę

Z czołówki najlepiej zarabiających na reklamach stacji radiowych największą dynamikę przychodów z reklam ma radio Vox FM. W omawianym okresie wzrosły one o 48,4 proc., do 95,9 mln zł.

Znaczący wzrost miała też radiowa Trójka, która w tym roku zarobiła 171,6 mln zł, czyli 36,7 proc. więcej niż przed rokiem.

Dwucyfrową dynamikę przychodów reklamowych miały w okresie od stycznia do października br. w porównaniu z tym samym okresem ub.r. także Tok FM (wzrost o 11,2 proc. - do 99,6 mln zł), Złote Przeboje Poznań (18,5 proc., do 66,3 mln zł), RMF Classic (12,5 proc., do 58,6 mln zł) i Eska Poznań (17,3 proc., do 58,1 mln zł).

Eska Warszawa w tym roku zarobiła 63,1 mln zł czyli 8,1 proc. więcej niż rok wcześniej.

Autor:pr

KOMENTARZE(13)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas