Radio ZET jako jedyna rozgłośnia z czołówki miała w okresie od stycznia do listopada br. mniejsze wpływy z reklam niż rok wcześniej. Największą dynamikę przychodów zanotowały z kolei VOX FM, Trójka i Jedynka.
W okresie od stycznia do listopada br. stacje radiowe zarobiły na emisji reklam ponad 5,6 mld zł. To o 12,8 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (w oparciu o dane cennikowe, bez rabatów).
Liderem przychodów niezmiennie pozostaje radio RMF FM, które w tym roku sprzedało czas reklamowy za 1,64 mld zł, zwiększając wpływy o 20,6 proc. w skali roku. Drugie miejsce na podium zachowało Radio ZET, które jako jedyna rozgłośnia z czołówki stacji radiowych notuje rok do roku spadek przychodów reklamowych - w omawianym okresie zarobiło 988,4 mln zł, czyli 0,1 proc. mniej. Trzecia lokata przypadła radiowej Trójce z wpływami w wysokości 346,5 mln zł, większymi w skali roku o 38,7 proc.
Radio | RMF FM liderem, ale z największym spadkiem. Rekord TOK FM, w dół Polskie Radio (dane o słuchalności) |
Równie wysoką dynamikę wpływów z reklam zanotowały w omawianym okresie VOX FM i radiowa Jedynka. W Vox FM w tym roku reklamodawcy wydali 45 proc. więcej niż rok wcześniej - 107,1 mln zł, zaś w Jedynce zwiększyli wydatki o 37,6 proc., z 140,8 do 193,7 mln zł.
Dwucyfrowe wzrosty wpływów z reklam miały w omawianym okresie także Tok FM, Złote Przeboje Poznań, RMF Classic i Eska Poznań.
Tok FM zarobiło o 12,4 proc. więcej rok do roku (113,3 mln zł), Złote Przeboje Poznań – o 15,7 proc. (74,4 mln zł), RMF Classic – o 11,1 proc. (66,6 mln zł), a Eska Poznań – o 16,7 proc. (64,5 mln zł). Eska Warszawa zarobiła z kolei w tym czasie 70,4 mln zł, czyli 8,1 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem ub.r.
Zobacz tabelę