Prasa2015-07-27
10

W ciągu 10 lat sprzedaż „Twojego Stylu” spadła o 20 proc., „Avanti” 27 proc. a „Glamour” 55 proc. (raport)

W okresie od 2005 do 2015 roku prawie wszystkie miesięczniki luksusowe notowały spadki średniej sprzedaży ogółem - wzrost odnotowało tylko „Zwierciadło”. Dane rok po roku w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od stycznia do kwietnia 2015 roku wyniosła 206 180 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

W porównaniu do całego 2014 roku pismo to zanotowało wzrost o 0,12 proc. Jest to odwrócenie trendu z ostatnich lat, kiedy to tytuł ten z roku na rok miał coraz niższe wyniki sprzedaży. „Twój Styl” w latach 2005-2010 miał średnią sprzedaż na poziomie ponad 250 tys. egz., a potem wynik ten malał rocznie o około 10 tys. egz.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął shoppingowy miesięcznik „Avanti” (Agora). Jego średnia sprzedaż ogółem w latach 2005-2011 rosła (poza rokiem 2009), ale potem gwałtownie zaczęła spadać do 2014 roku. W 2015 roku w porównaniu do całego 2011 roku tytuł ten stracił 45,06 proc. sprzedawanych egz.

Na trzecim miejscu znalazł się magazyn „Women’s Health” (Motor-Presse Polska), który od marca br. jest miesięcznikiem, a wcześniej był on dwumiesięcznikiem. Średnia sprzedaż ogółem jego marcowego i kwietniowego wydania wyniosła 82 533 egz.

Warto dodać, że prawie wszystkie miesięczniki luksusowe w latach 2005-2015 notowały spadki średniej sprzedaży ogółem. Najwięcej stracił „Joy” (Marquard Media Polska), którego średni wynik w 2015 roku (w porównaniu do 2006 roku) zmniejszył się aż o 70,04 proc. udziału.

W porównaniu do 2005 roku zyskało tylko „Zwierciadło” (Wydawnictwo Zwierciadło) - tytuł ten sprzedawał 18,46 proc. więcej egz., niż w pierwszych czterech miesiącach 2015 roku.

 


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas