W III kwartale 2015 roku na całym świecie sprzedano 48,7 miliona tabletów - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Globalna sprzedaż tabletów w III kwartale 2015 roku zmalała o 12,6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2014 (55,7 mln). To już czwarty kolejny kwartał zakończony spadkiem.
Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, pomimo kolejnego spadku sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym (o 19,7 proc., z 12,3 mln do 9,9 mln sztuk), jak również udziału w rynku (z 22,1 proc. do 20,3 proc.).
Drugi w rankingu Samsung również zanotował spadek sprzedaży swoich tabletów (o 17,1 proc., z 9,7 mln do 8 mln sztuk) oraz rynkowego udziału (z 17,4 proc. do 16,5 proc.).
Top 5 zestawienia uzupełniają firmy Lenovo, Asus i Huawei.
Zobacz tabelę