Prasa2015-03-09
2

„W Sieci Historii” liderem pism historycznych. „Newsweek Historia” na trzecim miejscu

W listopadzie 2014 roku liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród magazynów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii”.

Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w listopadzie 2014 roku wyniosła 99 187 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku była ona niższa o 3,99 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 28,03 proc. i wyniósł 61 671 egz.

Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej na pozycji lidera uplasował się magazyn „W Sieci Historii” (Fratria), którego sprzedaż ogółem wyniosła 30 412 egz. Rok wcześniej nie był kontrolowany przez ZKDP.

Drugie miejsce zajął magazyn Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 27 553 egz., po spadku o 0,75 proc.

Zaś z pierwszej na trzecią pozycję spadł magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego wynik sprzedażowy w listopadzie ub.r. wyniósł 22 508 egz. (w dół o 21,11 proc.).

Zobacz tabelę

W listopadzie 2014 roku w porównaniu do października 2014 roku jedynym wzrostem sprzedaży ogółem wśród pism popularnonaukowych i historycznych, wynoszącym 14,69 proc., pochwalić się mógł „Newsweek Historia”. Z kolei w tym ujęciu najwięcej stracił magazyn „Świat Wiedzy” - było to 15,88 proc.

Zobacz tabelę

 


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas