Prasa2014-10-17
4

„W Sieci Historii” z lepszą sprzedażą niż „Newsweek Historia”

W lipcu br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Z kolei wśród magazynów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W sieci Historii”, który wyprzedził „Newsweek Historia”.

Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w lipcu 2014 roku wyniosła 105 410 egz. i w porównaniu do lipca 2013 roku była ona niższa o 1,70 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zwiększyła się o 2,76 proc. i wyniosła 94 277 egz.

Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej na pozycji lidera uplasował się magazyn „W Sieci Historii” (Fratria), którego sprzedaż ogółem wyniosła 30 018 egz.

We wrześniu br. miesięcznik ten wpisany został do rejestru tytułów kontrolowanych przez ZKDP – do bazy Związku trafiły tegoroczne wyniki rozpowszechniania tego pisma (więcej na ten temat).

Drugie miejsce zajął magazyn „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w lipcu br. wyniósł 27 643 egz., po spadku o 14,52 proc.

Z kolei trzecie miejsce należało do „Focus Historii” (Grupa Burda), której sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 26 832 egz., po spadku o 46,19 proc.

Zobacz tabelę


W lipcu 2014 roku w porównaniu do czerwca 2014 roku wszystkie pisma popularnonaukowe i historyczne zanotowały wzrosty sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał magazyn „Focus Historia” - było to 26,26 proc.

Zobacz tabelę

 


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas