Telewizja2015-09-02
4

Wakacje należały do Polsatu. Aflofarm na czele wydatków

W tegoroczne wakacje telewizję oglądaliśmy nieco dłużej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym zajął Polsat. Natomiast na czele wydatków reklamowych znalazła się firma farmaceutyczna Aflofarm.

Dane telemetryczne Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia 2015 roku statystyczny polski widz spędzał dziennie przed telewizorem 3 godziny, 50 minut i 14 sekund. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. czas ten się wydłużył o 35 sekund.

Zobacz tabelę

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych należało do Polsatu. Udział tego kanału względem analogicznego okresu 2014 roku zmniejszył się o 1,20 proc. i wyniósł 10,70 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugiej pozycji znalazła się TVP1, której udział w analizowanym okresie zwiększył się o 1,52 proc. do 10,68 proc. Podium uzupełnia TVN. Jego wynik w porównaniu do lipca i sierpnia ub.r. zmalał o 4,81 proc. do 9,90 proc.

Zaś czwarte miejsce przypadło TVP2 (7,02 proc. udziału; w dół o 5,39 proc.).

Warty zauważenia jest fakt, że łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 39,17 proc. we wakacje 2014 roku do 38,30 proc. we wakacje 2015 roku - najniższego poziomu w historii prowadzenia badań telemetrycznych.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVP Info, którego udział wyniósł 3,98 proc., po wzroście o 9,34 proc.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN24 (3,55 proc.; wzrost o 3,20 proc.), TV4 (3,45 proc.; do góry o 33,20 proc. - największy w top 10), TVN7 (3,21 proc.; w dół o 20,15 proc. - najbardziej w top 10), TV Puls (3,18 proc.; + 3,58 proc.) i Puls 2 (1,81 proc.; - 1,63 proc.).

Zobacz tabelę

W najważniejszej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera również należała do Polsatu, którego udział w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia br. spadł o 0,41 proc. do poziomu 12,09 proc.

Na drugim miejscu znalazł się TVN z udziałem wynoszącym 11,26 proc., po wzroście o 2,74 proc.

Trzecia pozycja należała do TVP1 (7,37 proc., spadek o 9,57 proc.), a na czwartej uplasowała się TVP2 - jej udział zmalał o 9 proc. i wyniósł 6,47 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia (po awansie z miejsca ósmego) zamyka stacja TV4 z 3,85 proc. udziału, po wzroście o 44,19 proc. - największym w top 10.

Zaś najwięcej stracił kanał TVN7, który spadł z pozycji piątej na siódmą. Jego średni wynik obniżył się o 9,94 proc. do 3,26 proc.

Zobacz tabelę

W okresie od 1 lipca do 31 sierpnia 2015 roku największą widownię zgromadził serial „M jak miłość”, którego pierwszy powakacyjny odcinek - pokazany 31 sierpnia - oglądało 5,16 mln osób.

Drugie miejsce należało do „Teleexpressu”, którego emisję z 25 sierpnia śledziło średnio 3,93 mln widzów TVP1. Podium uzupełniają „Fakty” - wydanie z 25 sierpnia przyciągnęło do TVN średnio 3,68 mln widzów.

W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 11 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat należało do programów TVP2, trzy - do TVN i jedno - do Polsatu.

Zobacz tabelę

W rankingu 20 topowych programów w grupie 16-49 najwięcej, bo dziewięć miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez Polsat.

Zobacz tabelę

 

Pierwsze miejsce wśród czołowych reklamodawców, którzy przeznaczyli największe wydatki reklamowe na telewizję, zajęła firma Aflofarm. We wakacje 2015 roku w reklamę telewizyjną zainwestowała ona 322,99 mln zł. W porównaniu do 2014 roku wynik ten zwiększył się o 63,68 proc.

Drugie miejsce należało do Procter & Gamble (87,03 mln zł; spadek o 7,91 proc.), a na podium znalazło się jeszcze P4 (57,25 mln zł; do góry o 11,05 proc.). Wszystkie dane cennikowe, bez rabatów.

Zobacz tabelę

 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas