Radio2021-06-27
2

Wakacje w RMF Classic: Filmowy Przebój Lata z Natalią Kukulską oraz audycje o ekologii i kryminałach

Natalia Kukulska, fot. Karolina WilczyńskaNatalia Kukulska, fot. Karolina Wilczyńska

W letniej ramówce RMF Classic Natalia Kukulska będzie zachęcać słuchaczy do głosowania na filmowe przeboje, Artur Andrus wystąpi w cyklu satyrycznych felietonów, a wieczorami słuchacze dowiedzą się, co będzie można nocą zobaczyć na niebie.

Wakacyjna ramówka w radiu RMF Classic startuje w poniedziałek, 28 czerwca. Jak co roku stacja przygotowała wakacyjny plebiscyt na Filmowy Przebój Lata. Tegoroczna edycja nosi tytuł "Tyle słońca w całym mieście", jak nazwa popularnej piosenki Anny Jantar, później wykonywana także przez jej córkę Natalię Kukulską. I to właśnie ta wokalistka będzie zachęcać słuchaczy do głosowania na filmowe przeboje, które najmocniej kojarzą się z latem, słońcem i egzotyką.

Stacja przypomina, że Natalia Kukulska wykonała w swojej karierze kilka filmowych piosenek, m.in. do popularnych komedii "Och, Karol 2" i "Zakochani" oraz do bajek: "Herkules", "Magiczny miecz", "Trefliki", "Elena z Avaloru" i "Magiczna zima Muminków", gdzie użyczyła również głosu Mamie Muminka.

Plebiscyt pod hasłem "Tyle słońca w całym mieście" potrwa od 1 lipca do końca wakacji. Wielki finał odbędzie się w ostatni wakacyjny weekend, a wśród głosujących rozlosowane zostaną wtedy nagrody.

Wieczorami "Happy Hour" i "Prognoza Astronomiczna"

W letniej ramówce jest też miejsce na program Artura Andrusa, pisarza, piosenkarza i artysty kabaretowego, który od kilku lat występuje na antenie RMF Classic. Tym razem będzie bawił słuchaczy w cyklu satyrycznych felietonów. Pod hasłem "Informator turystyczny dla tych, którzy są gdzie indziej" Andrus stworzy przewrotny i jedyny w swoim rodzaju wakacyjny przewodnik.

Stacja zaprasza też słuchaczy do udziału w konkursie "Państwa. Miasta. Rzeki", w którym przez fascynujące zagadki geograficzne będzie można poznawać Polskę i świat.

W codziennym popołudniowym paśmie "Mapa lata" znajdą się informacje o koncertach, spektaklach, wystawach i pokazach. Będą relacje z najważniejszych festiwali muzycznych i filmowych oraz rekomendacje na co iść do kina i co przeczytać. Program ma służyć jako narzędzie wsparcia dla instytucji kultury, które otwierają się po pandemii.

Wieczorne pasmo "Happy Hour" to z kolei specjalny muzyczny program dla słuchaczy, którzy w danym dniu obchodzą swoje święto. W audycji usłyszymy dedykacje, imiennik i ciekawostki związane z danym dniem oraz filmową muzykę.

Codziennie wieczorem z kolejnym sezonem wraca "Prognoza Astronomiczna", z której słuchacze dowiedzą się, co będzie można zobaczyć nocą na niebie.

Weekendy z kryminałami i ekologią

W weekendy RMF Classic stawia m.in. na ekologię (program "Zielona niedziela" w godz. 14-18). Sporo miejsca stacja poświęci promocji polskich atrakcji turystycznych ("Wakacyjny Atlas Polski” w niedziele w godz. 10-14).

Z kolei w wieczornym paśmie "Sobota z Dreszczykiem" prowadzący zajmą się kryminałami. - Będą opowieści o ich twórcach, ekranizacjach i czarnych charakterach - mówi Krzysztof Głowiński, rzecznik Grupy RMF.

RMF Classic to ponadregionalna, obecna w 21 największych polskich miastach rozgłośnia, nadająca głównie muzykę filmową i klasyczną, piosenkę poetycką czy operę. Jak informuje nadawca, stacja adresuje swój program do słuchaczy dojrzałych i wymagających. "Ponad połowa należy do core targetu stacji – jest w wieku 30-54 lata. Odbiorcy RMF Classic to osoby zamożne, mieszkające w dużych miastach i aglomeracjach, wykształcone, pracujące na prestiżowych stanowiskach" - czytamy w komunikacie nadawcy.

Jak wynika z ostatniego badania Radio Track, RMF Classic w fali marzec-maj br. miało 1,6 proc. udziału w słuchalności.

Autor:ram

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas