Reklama2016-06-27
16

Waldemar Gasper odwołany z funkcji dyrektora biura reklamy Telewizji Polskiej

Waldemar Gasper, fot. tvpWaldemar Gasper, fot. tvp

Waldemar Gasper po czterech miesiącach pełnienia funkcji dyrektora biura reklamy Telewizji Polskiej został odwołany z tego stanowiska przez Jacka Kurskiego, prezesa TVP. Jego miejsce może zająć Maciej Radkiewicz.

Informację o zwolnieniu Waldemara Gaspera z funkcji dyrektora biura reklamy Telewizji Polskiej podał w piątek „Media i Marketing Polska”.

Serwisowi Wirtualnemedia.pl udało się potwierdzić zwolnienie Waldemara Gaspera nieoficjalnie. Gasper w zeszłym tygodniu został odsunięty od pełnienia obowiązków szefa biura reklamy TVP a formalna decyzja o jego odwołaniu ma zostać ogłoszona w tym tygodniu.

Biuro prasowe TVP ani Waldemar Gasper nie odpowiedzieli nam na pytania dotyczące tych informacji.

Rzekomym powodem odwołania Gaspera z funkcji szefa BR TVP miałaby być różnica zdań między nim i Jackiem Kurskim na temat telemetrii realizowanej przez Nielsen Audience Measurement. Szef Biura Reklamy miał nie podzielać krytycznego stanowiska Kurskiego wobec NAM i badań telemetrycznych, był też przeciwny zlecaniu innych badań oglądalności.

Z naszych informacji wynika, że nowym dyrektorem może zostać Maciej Radkiewicz, dyrektor TVP3. Radkiewicz w przeszłości pracował już w biurze reklamy TVP.

Waldemar Gasper dyrektorem Biura Reklamy TVP został w drugiej połowie lutego br., zastąpił Marcina Gudowicza.

Gasper z TVP związany był już w latach 90. Od 1994 roku odpowiadał w TVP1 za redakcje: kulturalną, społeczną i widowisk artystycznych, opracował nową formułę stacji - za jego czasów w Jedynce pojawiły się m.in. „WC Kwadrans” Wojciecha Cejrowskiego, „Swojskie klimaty” prowadzone przez Jana Pospieszalskiego i modlitwa „Anioł Pański”.

Przed wyborami parlamentarnymi w 1997 roku Gasper prowadził kampanię wyborczą AWS, a potem był doradcą premiera Jerzego Buzka ds. polityki kulturalnej i środków masowego przekazu.

W grudniu 1997 roku Waldemar Gasper został prezesem ds. programowych porozumienia rozgłośni Radia Plus i odpowiadał za rozbudowę sieci. Od kwietnia 1999 roku kierował Agencją Reklamową Plus. W 1997 roku został prezesem spółki Telewizja Familijna, która została stworzona przez spółki z udziałem Skarbu Państwa w ostatnim roku rządów AWS. Firma ta na bazie koncesji należącej do Zakonu Franciszkanów w 2001 roku uruchomiła naziemną stację TV Puls.

Od 2001 do 2013 roku Gasper zajmował się doradztwem w zakresie marketingu i reklamy oraz doradztwem strategicznym, realizował projekty dotyczące inwestycji kapitałowych i zarządzania. Współpracował z globalnymi firmami konsultingowymi oraz start-up’ami w obszarze marketingu. Doradzał  m. in. w sektorze bankowym i telekomunikacyjnym

W tym okresie kierował również spółką 25 percent, która świadczyła usługi w zakresie optymalizacji kosztowej komunikacji telewizyjnej.  W latach 2009-2010 we współpracy z Deloitte Business Consulting brał udział w opracowaniu nowych rozwiązań organizacyjnych oraz procesowych umożliwiających poprawę efektywnosci sprzedaży czasu reklamowego TVP.  Od 2013 jest liderem projektu biznesowego z obszaru big data analytics.

Autor:bg

KOMENTARZE(16)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas