Reklama2022-01-20
2

W Warszawie usunięto przez rok 630 nielegalnych reklam zewnętrznych

W wyniku 13 540 przeprowadzonych kontroli pod kątem umieszczania reklam Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie usunął 630 nielegalnych nośników. Wydano 910 decyzji administracyjnych nakładających kary.

Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przeprowadził w 2021 roku 13 540 kontroli pod kątem umieszczania reklam. W ich wyniku usunięto 630 nielegalnych nośników, wszczęto 1396 postępowań administracyjnych, zmierzających do ukarania właścicieli nielegalnych nośników. Wydano 910 decyzji administracyjnych nakładających kary.

Tylko w grudniu przeprowadzono 1145 kontroli pod kątem umieszczania reklam na 137 podlegających ZDM ulicach. W wyniku tych działań usuniętych zostało 77 nielegalnych nośników reklamowych, umieszczonych w pasie drogowym bez zgody zarządcy drogi.

Wszczęto też 89 postępowań administracyjnych, zmierzających do ukarania właścicieli nielegalnych nośników oraz wydano 49 decyzji administracyjnych nakładających kary.

Zgodnie z ustawą o drogach publicznych, kara za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia zarządcy drogi to dziesięciokrotność opłaty za okres, w którym reklama była wyeksponowana. Opłaty za zajęcie pasa drogowego pod nośnik są różne i zależą m.in. od wielkości reklamy, czasu jej umieszczenia i kategorii drogi.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Przykładowo pas drogowy drogi powiatowej był zajęty przez 30 dni przez reklamę z przewijaną powierzchnią reklamową typu „scroll” o powierzchni 5 m kw., a stawka opłaty za zajęcie pasa drogowego wynosiła 3,10 zł. Mnożąc te wartości, kwota kary wyniosła 4650 zł.

Nielegalne nośniki, które zostały usunięte, trafiają do magazynu ZDM. Tam czekają na właściciela, do którego kierowana jest prośba o odbiór. Naliczane są też koszty usunięcia, transportu i przechowywania, które właściciel musi pokryć. Nośniki nieodebrane od ZDM-u lub takie, których właściciela nie udało się ustalić, są sukcesywnie utylizowane.

Dwa lata temu radni Warszawy jednogłośnie przegłosowali uchwałę krajobrazową regulującą ład reklamowy w stolicy. W rozmowach z Wirtualnemedia.pl menedżerowie z sektora outdoorowego ocenili, że jej zapisy są rygorystyczne i mogą doprowadzić do zaniku bardzo wielu form reklamy zewnętrznej.

Pod koniec lutego ub.r. wojewoda mazowiecki unieważnił warszawską uchwałę krajobrazową, wskazując w uzasadnieniu na istotne naruszenie trybu sporządzenia uchwały, m.in. na brak ponownych uzgodnień z Mazowieckim Konserwatorem Zabytków i ponownego wyłożenia projektu do publicznego wglądu po wprowadzenie licznych zmian w uchwale. Wojewódzki Sąd Administracyjny oddalił skargę władz Warszawy na decyzję wojewody.

Autor:bg

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas