Federacja Polskich Banków Żywności rozpoczyna kampanię informacyjną „Nie marnuj jedzenia. To sprawa warta zachodu”. Akcję przygotowały firmy Drop by Drop, Hillbilly i MediaVest.
W tegorocznej odsłonie kampanii „Nie marnuj jedzenia” nacisk jest położony na niegospodarną konsumpcję warzyw i owoców. Okazuje się bowiem, że są to najczęściej wyrzucane produkty - zarówno w Polsce, jak i w skali światowej. W ramach akcji 17 października na ulicach Warszawy i innych polskich miast pojawią się kolorowe korowody wolontariuszy przebranych za owoce i warzywa, które manifestować będą swój sprzeciw wobec wyrzucaniu zdatnych do spożycia owoców i warzyw.
Kreacja kampanii bezpośrednio nawiązuje do prezydencji Polski w Radzie Unii Europejskiej - logo akcji składa się z kolorowych owoców i warzyw trzymających się za ręce, w układzie odwzorowującym ułożenie kolorowych strzałek w logotypie polskiej prezydencji. Ma to wskazywać na europejską skalę problemu marnowania żywności oraz szczególną rolę Polski w jego rozwiązaniu. Elementem kampanii są bowiem także działania zmierzające do ustanowienia 2013 roku Europejskim Rokiem Ograniczania Marnowania Żywności.
Akcja obejmuje reklamy w telewizji (kanały z oferty TVN, Discovery i Atmediów), kinach Cinema City (ekrany plazmowe przy kasach), radiu (rozgłośnie należące do Agory), prasie, internecie, hipermarketach Carrefour oraz pociągach SKM Warszawa i stołecznych autobusach (ekrany Metro Media). Kampanię - zaplanowaną do 22 października - na zlecenie Federacji Polskich Banków Żywności przygotowały agencje Drop by Drop (zaprojektowanie logotypu i plakatu), Hillbilly (opracowanie materiałów promocyjnych) oraz dom mediowy MediaVest (współpraca przy pozyskaniu mediów).