Włoska firma Perfetti Van Melle (właściciel takich marek, jak Fruitella, Chupa Chups) rozstrzygnęła przetarg na globalną obsługę mediową. Wybrała do współpracy agencję Wavemaker, należącą do GroupM/WPP. Budżet marketera szacowany jest na 80 mln dolarów rocznie.
Wavemaker zajmie się wszystkimi zakupami mediów online i offline dla Perfetti Van Melle na 85 proc. światowych rynków, w tym w USA, Chinach, Holandii, Indiach, Wielkiej Brytanii, regionie MENA, Belgii, Turcji i Indonezji. Globalny zespół ds. obsługi klienta będzie prowadził działalność poza Amsterdamem. - Ponieważ nadal zaznaczamy naszą pozycję jako firma globalna, chcieliśmy mieć partnera, który zapewni silne i konsekwentne wsparcie na naszych głównych rynkach - powiedział cytowany w oświadczeniu prasowym Daan Simonis, dyrektor ds. mediów i marketingu cyfrowego w Perfetti Van Melle.
Dodał, że Wavemaker wygrał przetarg, „demonstrując imponujące zdolności strategiczne i duch pretendenta, który naszym zdaniem pomoże wynieść Perfetti Van Melle w przyszłość”.
Wavemaker przejął globalne konto Perfetti Van Melle poprzez serię lokalnych prezentacji w ciągu roku. Wygrana w wysokości 80 milionów dolarów jest następstwem innych udanych tegorocznych kampanii dla klientów, w tym Burger Kinga, Philipsa
Jedną z ostatnich aktywności Perfetti Van Melle na polskim rynku była kampania Chupa Chups. Media do kampanii planował i kupował tu dotychczas Havas Meda.