Telewizja2012-12-27
8

Widzowie z wykształceniem podstawowym i wyższym wybierają TVP1, ze średnim -TVN

Jedynka jest najpopularniejsza stacją wśród osób z wykształceniem podstawowym, a także wyższym. Natomiast widzowie z wykształceniem średnim najchętniej wybierają TVN.

W okresie od 1 stycznia do 20 grudnia 2012 liderem rynku telewizyjnego wśród widzów z wykształceniem podstawowym została TVP1, której udział wyniósł 17,04 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął Polsat z nieznacznie niższym udziałem na poziomie 16,50 proc. Na ostatnim miejscu podium znalazła się TVP2, której wynik wyniósł już tylko 13,77 proc. W pierwszej piątce znalazły się jeszcze TVN (13,53 proc.) oraz TVP Info (4,40 proc.).

Zsumowany udział pięciu najpopularniejszych stacji wśród widzów z wykształceniem podstawowym wyniósł 65,24 proc.

Zobacz tabelę


Natomiast wśród widzów z wykształceniem średnim pozycję lidera rynku zajęła telewizja TVN, której udział wyniósł 15,76 proc. Na podium uplasowały się jeszcze: TVP1 (15,09 proc.) oraz TVP2 (12,37 proc.).

Z kolei udział znajdującego się poza podium Polsatu w tej grupie widzów wyniósł już tylko 12,17 proc. W tym zestawieniu na piątym miejscu znalazła się nie stacja TVP Info, ale kodowana TVN24 (4,35 proc.).

W tym rankingu zsumowany udział pięciu najpopularniejszych stacji był niższy niż w zestawieniu obejmujących widzów z wykształceniem podstawowym, bowiem wyniósł on 59,74 proc.

Zobacz tabelę


W rankingu przedstawiającym pięć najchętniej oglądanych stacji telewizyjnych wśród widzów z wykształceniem wyższym ponownie pozycję lidera zajęła TVP1, której udział wyniósł tutaj 14,90 proc. Druga lokata należała do TVN (14,61 proc.), a trzecia - do TVP2 (12,02 proc.).

Także i w tym zestawieniu Polsat znalazł się poza podium, a jego udział był tutaj jeszcze niższy i wyniósł już tylko 9,34 proc. Z kolei wynik znajdującej się oczko niżej informacyjnej TVN24 był niższy od Polsatu tylko o 2,78 pkt. proc.

Natomiast skumulowany udział pięciu największych nadawców w tej grupie widzów był jeszcze niższy, gdyż wyniósł on już tylko 57,43 proc.

Zobacz tabelę

Autor:mk

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas