Internet2014-06-13
0

Więcej danych użytkowników Facebooka do targetowania reklam

Facebook będzie wykorzystywał większą ilość danych na temat użytkowników, aby dostarczyć bardziej dostosowane do ich preferencji reklamy.

Dotąd reklamy na Facebooku były wyświetlane przede wszystkim w oparciu o komentarze oraz kliknięcia „lubię to” użytkownika. Teraz Facebook chce do tego celu wykorzystać również inne informacje, a więc stron internetowych oraz aplikacji mobilnych, z których dany internauta korzysta, logując się za pomocą API serwisu.

Jednocześnie, aby lepiej trafiać w gusta internautów, Facebook chce udostępnić możliwość określania zainteresowań reklamowych. Przy każdym komunikacie wyświetlany będzie przycisk, który uruchomi dodatkowe okienko z opcjami. Użytkownik będzie mógł tutaj samodzielnie wyłączyć daną reklamę, a także uzyskać informacje na temat tego, na jakiej podstawie została ona wyświetlona. Co więcej, pojawi się tutaj również lista kategorii reklamowych, spośród których będzie można wybrać te najciekawsze.

Nowe mechanizmy mają w ciągu najbliższych tygodni zadebiutować w amerykańskiej wersji serwisu. W pozostałych regionach pojawią się one z opóźnieniem.

Autor:tp

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas