Producenci dezodorantów i antyperspirantów zwiększyli w tym roku wydatki reklamowe o blisko jedną trzecią. Unilever przegonił pod tym względem Nivea Polska, a reklamowym liderem wśród marek w tej kategorii została Rexona.
27,9 proc. więcej zarobiły w pierwszej połowie br. tradycyjne media (bez internetu) w porównaniu z tym samym okresem roku ub. na reklamach dezodorantów i antyperspirantów - wynika z raportu Kantar Media opracowanego dla Wirtualnemedia.pl. Cennikowe nakłady reklamowe wyniosły 106,7 mln zł.
Najwięcej reklam tych produktów było, podobnie jak wcześniej, w telewizji. Inwestycje w tym zakresie osiągnęły wartość 86,6 mln zł, po wzroście o 31,6 proc. w skali roku. Natomiast w magazynach wyniosły 10,9 mln zł, o 119,6 proc. więcej niż rok wcześniej.
Wzrosły też wydatki w radiu - o 56,4 proc., do 7,5 mln zł. Więcej reklam dezodorantów i antyperspirantów było także w gazetach - tu wydano blisko 567 tys. zł wobec 89 tys. zł przed rokiem.
Zobacz tabelę
Tegorocznym liderem wydatków reklamowych wśród producentów dezodorantów i antyperspirantów jest Unilever Polska, właściciel m.in. marki Rexona. Koncern zwiększył nakłady na promocję swoich marek w tradycyjnych mediach o 68,6 proc. (do 37,6 mln zł) i pokonała pod tym względem koncern Nivea Polska. Ta firma w minionym półroczu obniżyła nakłady promocyjne w mediach tradycyjnych do 13,4 mln zł (o 48 proc.), spadając na trzecie miejsce wśród producentów dezodorantów i antyperspirantów.
Drugą pozycję wśród największych reklamodawców tej kategorii zajmuje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Wydała ona w mediach 20,4 mln zł, o 80,1 proc. więcej niż rok wcześniej.
W czołówce tegorocznych największych reklamodawców w kategorii dezodoranty i antyperspiranty pojawiła się firma Coty Polska z wydatkami wynoszącymi blisko 9 mln zł. Zastąpiła koncern Henkel Polska, którym w tym roku znalazł się poza gronem największych reklamodawców w tej kategorii kosmetyków. Z kolei wydatki L'Oreal Polska były w tym roku niższe od ubiegłorocznych o 9 proc. i wyniosły nieco ponad 8 mln zł.
Zobacz tabelę
Marką najsilniej reklamowaną w pierwszych sześciu miesiącach w mediach pozainternetowych była Rexona. Unilever wydał na jej wsparcie 26,8 mln zł (wzrost o 143 proc. w skali roku).
Wiosną br. Rexonę promowała m.in. Jessica Mercedes, a zniknęła z reklam tej marki Anna Lewandowska, która pojawiła się w kampanii Gillette Venus.
Znacznie mniej przeznaczono natomiast na reklamy ubiegłorocznego lidera reklamowego, czyli marki Nivea. Wydatki na jej promocję spadły o 48 proc., do 13,4 mln zł. Obecnie Nivea jest promowana poprzez cykl eventów.
Z kolei na reklamach Medispirantu media zarobiły 55,9 proc. więcej niż rok temu - 17,7 mln zł.
Mniej wydano również na reklamy marki Dove - 10,8 mln zł, wobec 11,2 mln zł rok wcześniej. Ten brand wspierany był m.in. kampanią „NaroDove piękno” z udziałem Doroty Wellman.
Z grona najsilniej wspieranych reklamowo marek dezodorantów i antyperspirantów wypadł w tym roku Garnier. Na jego miejsce pojawił się Adidas Cosmetics, na którego wsparcie przeznaczono blisko 9 mln zł.
Zobacz tabelę