Reklama2015-07-16
2

Więcej reklam środków odchudzających w prasie, najbardziej promowane Therm Line i Linea

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Koncerny farmaceutyczne reklamując w br. środki odchudzające znacznie więcej niż przed rokiem zainwestowali w reklamy w magazynach i dziennikach, głównie kosztem telewizji. Najsilniej promowaną marką był Therm Line produkowany przez Olimp Laboratories, a większość reklamowanych produktów należy do Aflofarmu.

Na reklamy środków odchudzających ich producenci (głównie koncerny farmaceutyczne) wydali cennikowo w okresie od stycznia do maja br. 168,2 mln zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl. Było to 9,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.

Połowa tych budżetów (84,7 mln zł) została ulokowana w telewizji, a ok. 40 proc. w radiu – 66,9 mln zł. W skali roku znacznie wzrosły wydatki reklamowe producentów środków odchudzających w magazynach i gazetach. Dzienniki na reklamach tych produktów zarobiły 2,6 mln zł, o 254,9 proc. więcej niż rok temu, a czasopisma - 13,9 mln zł, o ponad 153 proc. więcej.

Zobacz tabelę

Marką najsilniej reklamowaną przez pięć miesięcy br. jest produkowany przez Olimp Laboratories preparat Therm Line. Jego wsparcie kosztowało 43,2 mln zł, o 117,4 proc. więcej niż rok temu.

W całym rankingu marek z największymi budżetami reklamowymi dominują produkty z portfolio Aflofarm Farmacja Polska. Na promocję Linei pabianicka spółka wydała w tym roku 20,4 mln zł, Asystoru Slim - 19,2 mln zł, a Apetiblocku - 15,9 mln zł.

Poza reklamową czołówką preparatów odchudzających znalazły się w tym roku marki Hydrominum i Asumin, także należące do Aflofarmu.

Zobacz tabelę

Autor:Beata Goczał

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas