Reklama2015-08-04
1

Więcej reklam wody mineralnej w prasie i na outdoorze, mniej w telewizji. Liderem Żywiec Zdrój

Producenci wody mineralnej mniej w tym roku wydają na reklamy w telewizji, inwestując w zamian więcej w pozostałych tradycyjnych mediach. W największym stopniu zintensyfikowali swoje działania na outdoorze, w magazynach i kinach. Zdecydowanym liderem w tej branży pod względem wydatków reklamowych jest Żywiec Zdrój (Grupa Danone).

W pierwszej połowie br. producenci wody mineralnej wydali na reklamę w mediach tradycyjnych (bez internetu) blisko 82 mln zł, o 8,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z danych Kantar Media opracowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Zdecydowaną większość tego budżetu jak zwykle ulokowali w telewizji, jednak w skali roku wydatki w tym medium zredukowali o 6,3 proc., do 63,7 mln zł. Reklam wody mineralnej było więcej niż rok wcześniej w pozostałych mediach.

Marketerzy z tej branży 5,7 mln zł wydali na promocję swoich marek na nośnikach reklamy zewnętrznej (268,7 proc. więcej niż rok wcześniej). W magazyny zainwestowali 4,8 mln zł (143,9 proc. więcej), a w kinach - 4,7 mln zł (111,9 proc. więcej). Stacje radiowe na reklamach wody mineralnej zarobiły 2,6 mln zł (34,3 proc. więcej niż rok temu), a gazety 164,9 tys. zł (370,2 proc. więcej).

Zobacz tabelę


Zdecydowanym liderem wydatków w branży jest Żywiec Zdrój, producent wody Żywiec. Na wsparcie marketingowe swoich produktów wydał 28,4 mln zł, ponad dwukrotnie więcej niż jego konkurenci. Zwiększyła wydatki w skali roku o 94,1 proc.

Marketer w tym roku dość wcześnie rozpoczął swoje aktywności w mediach. Już w lutym promował Żywiec-Zdrój Smako-Łyk kampanią pod hasłem „Walentynkowe wyznania”. Z początkiem kwietnia wystartował z akcją reklamującą nowe warianty Żywiec-Zdrój gaz z sokiem. Z kolei na początku czerwca rozpoczęła się wizerunkowa kampania tej marki wody, a dwa tygodnie później wystartowały działania pod hasłem „Odkryj swoją owocową stronę!” wspierające Żywiec-Zdrój Smako-Łyk.

Zobacz tabelę


Drugim największym reklamodawcą w kategorii producentów wody mineralnej pierwszej połowy tego roku była Coca-Cola Poland Services, właściciel marki wody mineralnej Kropla Beskidu i smakowej wody Kropla. W kwietniu br. marketer rozpoczął kampanię, w której zwrócił uwagę na nowe pozycjonowanie i odświeżone etykiety Kropli Beskidu, budując wizerunek marki jako „czysta strona życia”. W ostatnim tygodniu czerwca natomiast Coca-Cola wspierała działaniami reklamowymi rynkowy debiut nowej wody smakowej Kropla.

Trzecie miejsce w zestawieniu największych reklamodawców wśród producentów wody mineralnej należy w tym roku do Nestle Waters Polska, właściciela m.in. marki Nałęczowianka. Ten marketer jako jedyny z czołowej trójki zmniejszył nakłady reklamowe - o 30 proc., do 10,2 mln zł.

Autor:bg

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas