Internet2019-09-12
2

Netflix omyłkowo ujawnił datę premiery serialu "Wiedźmin"

Holenderski oddział Netflixa przez przypadek zdradził premierę serialu "Wiedźmin". Długo wyczekiwany tytuł trafi na platformę 17 grudnia.

Na facebookowym profilu holenderskiego Netflixa w środę późnym wieczorem pojawił się post z rozpiską serialowych premier platformy na najbliższe miesiące. Z wpisu wynikało, że do premiery "Wiedźmina" pozostało 97 dni. Oznacza to, że premiera jednego z najbardziej oczekiwanych seriali roku nastąpi prawdopodobnie już 17 grudnia.

Wpis po kilkunastu minutach zniknął z profilu Netflixa.

"Wiedźmin" Netfliksa: obsada, twórcy

W tytułową postać Geralta z Rivii wcieli się Henry Cavill (znany m.in. z filmów „Mission Impossible – Fallout” i „Liga Sprawiedliwości”). W pozostałych głównych rolach wystąpią Anya Chalotra („A.B.C.”, „Wanderlust”) jako Yennefer i Freya Allan („Wojna światów”, „Kraina bezprawia”) jako Ciri.

W obsadzie są również Jodhi May jako Calanthe, Björn Hlynur Haraldsson ko Eist, Adam Levy jako Myszowór, MyAnna Buring jako Tissaia, Mimi Ndiweni ) jako Fringilla, Therica Wilson-Read jako Sabrina, Millie Brady jako Renfri, Eamon Farren jako Cahir, Joey Batey jako Jaskier, Lars Mikkelsen jako Stregobor, Royce Pierreson jako Istredd, Maciej Musiał jako Sir Lazlo, Wilson Radjou-Pujalte jako Dara oraz Anna Shaffer (Harry Potter) jako Triss.

Stworzona przez Andrzeja Sapkowskiego postać pojawia się w zbiorach opowiadań "Ostatnie życzenie" i "Miecz przeznaczenia" oraz pięciotomowej "Sadze o wiedźminie".

W drugim kwartale br. Netflix zanotował wzrost wpływów o 26 proc. do 4,9 mld dolarów oraz 271 mln dolarów zysku netto. W ciągu trzech miesięcy platforma pozyskała 2,7 mln nowych subskrybentów, a globalnie ma obecnie ponad 151 mln użytkowników.  W II kwartale br. Netflix po raz pierwszy w swojej historii zanotował stratę użytkowników w USA - z usług serwisu zrezygnowało tam 126 tys. subskrybentów netto, podczas gdy wcześniej przewidywano ich wzrost na poziomie 352 tys.

Pod koniec kwietnia firma poinformowała, że zwiększy swoje zadłużenie o 2 mld zł, a środki te zostaną przeznaczone na realizację nowych treści i zakup licencji do zewnętrznych produkcji.

Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys. Według badania Gemius/PBI w marcu br. Netflix miał w Polsce 3,43 mln realnych użytkowników i odnotował 43,35 mln odsłon.

Autor:jd

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas