Reklama2020-07-29
0

Wielka Brytania chce ograniczyć promowanie fastfoodów

Brytyjczycy chcą ograniczyć promowanie niezdrowej żywności. Nowe restrykcje mają objąć m.in. formy dozwolonej promocji fastfoodów.

Brytyjski rząd ma nowy pomysł na walkę z problemem otyłości wśród obywateli. Okazuje się bowiem, że wedle rządowych statystyk 8 proc. osób z Covid-19 przebywających na oddziałach intensywnej terapii cierpi na otyłość, podczas gdy w całej populacji odsetek osób otyłych wynosi 2,9 proc. - podaje BBC.

Rząd Borisa Johnsona chce zatem zakazać sieciom fastfoodów organizowania promocji według mechaniki "1+ 1 gratis"  (np. darmowe frytki do kanapki, dodatkowe kawałki kurczaka w cenie regularnej porcji).

Oprócz tego zakazane ma być reklamowanie niezdrowej żywności w sklepach spożywczych, a właściciele sieci fastfoodów będą zobowiązani do uwypuklenia informacji o kaloryczności sprzedawanych produktów.

Reklamy fastfoodów w mediach mają się przestać pojawiać przed 21:00.

Niedawno koncern Mondelēz International postanowił ograniczyć kaloryczność paczek słodyczy sprzedawanych w Wielkiej Brytanii i Irlandii.  Wartość kaloryczna niektórych produktów została ograniczona do mniej niż 200 kalorii – dotyczy to np. batonów Cadbury Twirl, Crunchie, Picnic, Caramel oraz Flake. Cena batoników w opakowaniach zbiorczych w Wielkiej Brytanii, w których zostanie zmniejszona liczba kalorii, pozostanie ta sama.
 

Autor:jd

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas