Telewizja 2016-04-04
21

„Wielka czwórka” ma już tylko 42 proc. rynku. TVP1 i TVN liderami marca

W marcu br. najchętniej oglądaną stacją w całym rynku telewizyjnym była TVP1, a najwięcej w czołówce stracił Polsat. Z kolei w grupie komercyjnej pierwsze miejsce należało do TVN. Ratingowym hitem miesiąca był serial „M jak miłość”.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w marcu 2016 roku należało do TVP1. Średni dobowy udział tego kanału względem marca 2015 roku spadł o 9,48 proc. i wyniósł 11,74 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 10,69 proc. do 10,95 proc. Podium uzupełnia TVN - jego wynik w porównaniu do marca 2015 roku zmalał o 8,41 proc. do 10,89 proc.

Czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,62 proc. udziału; w dół o 6,41 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 46,33 proc. w marcu 2015 roku do 42,20 proc. w marcu 2016 roku.

Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z dziewiątej lokaty) uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 3,69 proc., po wzroście aż o 30,39 proc. - największym w top 10.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,45 proc.; wzrost o 15,77 proc.), TV Puls (3,24 proc.; do góry o 2,53 proc.), TVN7 (3,18 proc.; - 6,47 proc.), TVP Info (3,01 proc.; + 0,67 proc.) i Puls 2 (1,89 proc.; + 18,87 proc.).

Zobacz tabelę

W grupie komercyjnej 16-49 pozycję lidera zajął TVN, którego udział wyniósł tutaj 13,41 proc., po spadku o 4,83 proc. Drugie miejsce należało do Polsatu. Jego wynik w marcu br. zmniejszył się o 9,21 proc. do 12,42 proc.

Na podium znalazła się jeszcze TVP1 (7,54 proc udziału; w dół o 15,19 proc. - największy spadek w top 10). Natomiast czwarta lokata należała do siostrzanej TVP2 (7,51 proc., - 9,52 proc.).

Warto dodać, że w czołowej dziesiątce najwięcej zyskała TTV - było to 22,38 proc. do 1,75 proc.

Zobacz tabelę

W marcu 2016 roku największą widownię zgromadził serial „M jak miłość”, którego odcinek z 15 marca oglądało 6,84 mln widzów.

Drugie miejsce należało do „Na dobre i na złe”, który 9 marca do Dwójki przyciągnął średnio 5,12 mln widzów.

Podium uzupełnia „Ojciec Mateusz” Jedynki z widownią na poziomie 4,63 mln osób (emisja 17 marca).

Oczko niżej uplasował się „Teleexpress” (4,34 mln widzów; emisja 1 marca), a pierwszą piątkę zamykają kulisy „M jak miłość” (4,14 mln widzów; emisja 29 marca).

W zestawieniu 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 13 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Sześć lokat należało do programów TVP2, a jedna - do TVN.

 

 

Zobacz tabelę

 

Autor: Michał Kurdupski

Więcej informacji: podsumowanie miesiąca

KOMENTARZE (21) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas