Antyradio (Grupa Eurozet) po raz dziewiąty zostało wyłącznym rockowym partnerem tegorocznego finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Oficjalnym patronem medialnym wydarzenia po raz drugi zostało Radio ZET. Obie stacje zmienią ramówkę w najbliższą niedzielę w związku z finałem WOŚP.
Niedzielne ramówki obu stacji mają być w całości podporządkowana 28. Finałowi WOŚP. W Antyradiu znajdą się m.in. rozmowy Tomasza Kasprzyka z Jurkiem Owsiakiem, relacje reporterskie z największych sztabów (w tym głównego w Gdańsku), wywiady z artystami grającymi dla WOŚP, a także licytacja serduszka z nr 16, które rok temu zostało wylicytowane za kwotę 29 tys. zł.
Radio ZET przygotowuje się do niedzielnego finału znacznie wcześniej. Stacja na bieżąco informuje o przygotowaniach do niedzielnego wydarzenia, zaś w czwartek, 9 stycznia, Jurek Owsiak będzie gościem porannej rozmowy Beaty Lubeckiej. W studiu Radia ZET szef WOŚP pojawi się także w magazynie Beaty Tadli „To właśnie weekend”. W niedzielę dziennikarze będą na bieżąco relacjonować najważniejsze wydarzenia związane z przebiegiem zbiórki środków na zakup sprzętu dla specjalistycznych szpitali dziecięcych. Specjalne studio Radia ZET powstanie w sztabie głównym WOŚP zlokalizowanym na Placu Bankowym w Warszawie. Na antenie będzie można wylicytować złote serduszko z nr 30, nawiązujące do tegorocznych okrągłych urodzin stacji.
28. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy odbędzie się 12 stycznia 2020 roku. W tym roku zbierane będą środki na zapewnienie najwyższych standardów diagnostycznych i leczniczych w dziecięcej medycynie zabiegowej. W niedzielę ok. 120 tys. wolontariuszy będzie kwestowało na rzecz Orkiestry w kilkudziesięciu miastach w Polsce oraz na świecie. Wiadomo już, że w akcję włączył się m.in. portal Onet.pl - uruchomił stronę internetową wosp.onet.pl, za pośrednictwem której można wpłacić dowolną kwotę na WOŚP lub wylicytować jedną z aukcji charytatywnych. Pomagać mogą już także abonenci sieci Play, która także bierze udział (jak co roku) w finale. Relacje z charytatywnej akcji będzie można w niedzielę śledzić na antenach TVN, TTV, TVN 24 i player.pl: TVN Discovery Polska już po raz czwarty została głównym partnerem telewizyjnym tego wydarzenia.
W ub.r. w dniu 27. finału fundacja Jerzego Owsiaka zebrała 92,14 mln zł, a pełna kwota zbiórki wyniosła 175,94 mln zł, najwięcej spośród dotychczasowych edycji charytatywnej akcji.