Prasa2016-07-29
16

Wielowieyska, Kublik, Wieliński i Dobrosz-Oracz z cyklami wideo w serwisie „Gazety Wyborczej”, szefową Joanna Parczyńska

Joanna ParczyńskaJoanna Parczyńska

Joanna Parczyńska, poprzednio związana z Polska Press Grupą, będzie kierować nową ofertą treści wideo w serwisie internetowym „Gazety Wyborczej” (Agora). Od września swoje programy na stronie będą mieć m.in. Dominika Wielowieyska, Justyna Dobrosz-Oracz, Agnieszka Kublik, Roman Imielski i Bartosz Wieliński.

Agora informuje, że obecnie trwają prace nad znacznie bogatszą niż dotychczas ofertą treści wideo w serwisie Wyborcza.pl. Od września na stronie będzie obowiązywał stała ramówka treści wideo, swoje autorskie programy będą prowadzić czołowi publicyści „GW”: Dominika Wielowieyska, Wojciech Maziarski, Roman Imielski, Bartosz Wieliński i Agnieszka Kublik, a także Zuzanna Ziomecka (do ponad dwóch lat szefowa serwisu Wysokieobcasy.pl) oraz Justyna Dobrosz-Oracz (od kwietnia br. reporterka Wyborcza.pl przygotowująca materiały wideo).

Dział wideo „Gazety Wyborczej” będzie też dalej realizował projekty specjalne na zamówienie lub przy współudziale reklamodawców. Do tej pory we współpracy z reklamodawcami powstał m.in. interaktywny reportaż „Puls maratończyka” (razem z PZU) i projekt „Objazdowe Muzeum Historii Polski”, natomiast Zuzanna Ziomecka przeprowadziła cykl wywiadów wideo promujących Costa Coffee na zasadzie lokowania produktu.

Działem wideo „Gazety Wyborczej” od początku sierpnia będzie kierowała Joanna Parczyńska, która poprzednio przez dwa lata pracowała w Polska Press Grupie jako dyrektor zarządzająca pionu produktów bezpłatnych (m.in. nadzorowała rebranding gazety „Nasze Miasto” oraz integrację serwisów Naszemiasto.pl). W latach 2012-2013 była country managerem Gemius Polska, a wcześniej pracowała już w Agorze: początkowo w dziale sprzedaży „Gazety Wyborczej”, potem była wydawcą dziennika „Metro” (obecnie „Metrocafe.pl”), pracując przy jego wejściu na rynek, oraz zarządzała pionem prasy bezpłatnej wydawnictwa. Od jesieni ub.r. Parczyńska zasiada w Europejskiej Radzie Dyrektorów INMA.

Przez ostatnie trzy lata zespołem wideo serwisu „GW” kierował Maciej Piwowarczuk, odpowiadał m.in. za strategię rozwoju oraz stworzenie zespołu dziennikarzy. Obecnie będzie współpracował z działem, jednocześnie będzie prowadził samodzielnie projekty biznesowe i pracował nad nową książką.

Od kwietnia cztery programy publicystyczne na żywo (pod markami „Rzecz o…” i „Prosto z parkietu”) są emitowane w dni powszednie w serwisach „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”. Marcin Kowalczyk, group head of digital w Gremi Business Communication, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl zapowiedział, że będą one nadawane przez całe wakacje, trwają też prace nad nowymi cyklami wideo.

Według badania Gemius/PBI w czerwcu br. wszystkie strony Grupy Gazeta.pl (Agora) zanotowały 15,76 mln realnych użytkowników i 1,05 mld odsłon. Wyborcza.pl zajmuje drugie miejsce, po Fakt24.pl, wśród najpopularniejszych stron dzienników prasowych, serwis miesięcznie odwiedza ok. 4 mln internautów (ostatni raz wyniki odwiedzalności stron gazet publikowaliśmy jesienią ub.r.).

Autor:tw

KOMENTARZE(16)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas