Telewizja2020-06-10
13

Udana wiosenna ramówka Siódemki, 4,61 proc. udziału w 16-49. „To najlepszy wynik od początku nadawania stacji”

W wiosennej ramówce Siódemka miała 3,47 proc. udziału w rynku w grupie 4+ I 4,61 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Wśród hitów stacji znalazły się filmy fabularne, „Ślub od pierwszego wejrzenia” i „Hotel Paradise”. - Udało nam się utrzymać naszą stałą widownie, ale również dotrzeć do młodszego odbiorcy, co było naszym celem - informuje Katarzyna Mazurkiewicz, szefowa stacji.

W okresie od 1 marca do 31 maja 2020 roku średnia widownia telewizyjnej Siódemki wyniosła 246 tys. osób, co przełożyło się na 3,47 proc. udziału wśród wszystkich widzów, 4,61 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 5,23 proc. w grupie 25-34 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Każdego dnia przynajmniej przez 1 minutę stację oglądało 7,24 mln widzów.

Nowością Siódemki na wiosnę był realizowany na Bali reality-show „Hotel paradise”. Stacja emitowała również nowe odcinki „Zakochanych po uszy”, a także znane dotychczas z TVN cykle „Szkoła”, „19+” i „Ślub od pierwszego wejrzenia”.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Wiosną 2020 roku Siódemka była dziesiątą najchętniej oglądaną stacją w rynku telewizyjnym w 4+. Pierwsze miejsce, z udziałem na poziomie 9,31 proc., zajęła TVP1. Dalej uplasowały się: Polsat (8,35 proc.), TVN (7,89 proc.), TVP2 (7,33 proc.), TVP Info (5,78 proc.), TVN24 (5,50 proc.), TV Puls (3,69 proc.) i TV4 (3,62 proc.).

W grupie 16-49 stacja zajęła miejsce piąte plasując się tuż za kanałami „wielkiej czwórki”. Liderem w tym ujęciu był TVN z 9,96 proc. udziału. Dalej uplasowały się: Polsat (9,43 proc.), TVP2 (6,23 proc.) i TVP1 (5,45 proc.).

W porównaniu do wiosny 2019 widownia TVN7 wzrosła o 34 tys. widzów (wówczas zmieniona została strategia stacji, zaczęto w niej emitować premierowe programy i seriale - reality-show „Big Brother” i telenowelę „Zakochani po uszy”), a względem wiosny 2018 - o 50 tys. (wówczas w Siódemce oglądać można było gł. filmy i powtórki seriali znanych z TVN).

Na przestrzeni ostatnich 2 lat wyraźnie wzrosły również rynkowe udziały stacji. W 4+ wzrost względem wiosny 2019 roku wyniósł 0,18 pkt. proc. w 4+, 0,63 pkt. proc. w 16-49 i 1,23 pkt. proc. w 25-34, a względem wiosny 2018 było to odpowiednio 0,32 pkt. proc., 1,40 pkt. proc. i 2,29 pkt. proc.

- Wiosenna ramówka, którą przygotowaliśmy dla naszej widowni była różnorodna i jak widzimy po wynikach bardzo atrakcyjna. Niestety pandemia, która nas dotknęła i zatrzymała na chwile cały świat, również w naszym przypadku zmieniła plany. Ze względów oczywistych byliśmy zmuszeni wstrzymać niektóre produkcje, co wpłynęło na ograniczenie naszej oferty programowej już w połowie kwietnia, a mimo to udało nam się osiągnąć znakomite wyniki. Zakończyliśmy miesiąc z rekordowym wynikiem oglądalności na poziomie 5,01 proc. w grupie komercyjnej - informuje Katarzyna Mazurkiewicz, szefowa TVN7. - To jest bardzo obiecujący start, z którego jesteśmy niezmiernie zadowoleni. I mimo niepełnej oferty zamykamy wiosnę na poziomie 4,61 proc. - to najlepszy wynik od początku nadawania stacji. Umocniliśmy swoją 5. pozycję wśród najchętniej oglądanych stacji w Polsce zaraz za kanałami „wielkiej czwórki”. To ogromny sukces Siódemki! Cieszy nas zainteresowanie z jakim widzowie przyjęli propozycje programowe przygotowane dla nich tej wiosny. Udało nam się utrzymać naszą stałą widownie, ale również dotrzeć do młodszego odbiorcy, co było naszym celem. Nie zwalniamy tempa i konsekwentnie kontynuujemy budowanie nowej Siódemki - dodaje.

Najchętniej oglądaną pojedynczą pozycją programową Siódemki w okresie od 1 marca do 31 maja 2020 roku był film „Karol. Człowiek, który został papieżem”, który 13 kwietnia śledziło 1,68 mln widzów.

Kolejne trzy miejsca w zestawieniu zajęły odcinki reality-show „Ślub od pierwszego wejrzenia”, które śledziło 1,24 mln widzów (3 kwietnia), 1,22 mln (20 marca) i 1,18 mln (17 kwietnia).

Wśród 20 pozycji najwięcej - 9 - pozycji należało do „Ślubu od pierwszego wejrzenia”. Osiem miejsc przypadło filmom fabularnym, a 3 - programowi „Hotel Paradise”.

- Bardzo ważnym filarem naszej ramówki są filmy i dlatego zawsze staramy się tak tworzyć naszą ramówkę, aby znalazła się w niej bogata oferta filmowa. Oczywiście filmy z serii o Harrym Potterze przyciągają ogromną widownię, ale warto zaznaczyć, że pierwsze miejsce wśród najchętniej oglądanych programów tej wiosny w Siódemce zajął „Karol. Człowiek, który został papieżem”. To dla nas szczególnie ważne, ponieważ polskie kino ma w Siódemce szczególne miejsce - mówi Katarzyna Mazurkiewicz. - Od kilku sezonów kontynuujemy pasmo „Polskie Poniedziałki”, a w dobie pandemii odpowiedzieliśmy na apel polskich twórców i zwiększyliśmy obecność polskich filmów na naszej antenie, m.in. pokazując filmy festiwalowe Kino 2020 - Pierwszego Festiwalu Filmów w Czasie Kwarantanny, którego byliśmy inicjatorami. Cały czas priorytetem jest wsłuchiwanie się w oczekiwanie widzów, bo w jakimś sensie to oni tworzą z nami programy, które prezentujemy na antenie. W czasie izolacji reagowaliśmy na bieżąco i zmieniliśmy ramówkę pod kątem oczekiwań naszych widzów, bo to oni są dla nas najważniejsi - opisuje.

Zdaniem Mazurkiewicz, najważniejszą pozycją Siódemki na wiosnę 2020 był reality-show „Hotelu Paradise”. - Widzowie rozgościli się w „Hotelu Paradise” z przyjemnością, śledząc losy uczestników - sam format realizowany był jak codzienny serial. Emocje, które towarzyszyły bohaterom programu udzielały się widzom, co doskonale było widać w internecie. Zrobiliśmy badania zaraz po zakończeniu programu i opinie były entuzjastyczne - nasza publiczność doceniała zarówno autentyczność formatu jak i atrakcyjność postaci oraz miejsca. Debiutująca w roli prowadzącej Klaudia El Dursi bardzo się spodobała, podobnie jak Pan Lektor, który poprzez swój niestandardowy humor wprowadził zupełnie inną narrację i stał się dodatkowym bohaterem show - komentuje nam. - W odpowiedzi na ogromne zainteresowanie losami uczestników po programie, postanowiliśmy stworzyć spin-off „Hotel Paradise - Powrót z Raju”, który udało nam się zrealizować pomimo pandemii i wszelkich ograniczeń związanych z produkcją - dodaje.

Jak mówi dyrektor Premium TV (TVN Media) Andrzej Karasowski TVN7 jest 5. największym kanałem pod względem zasięgu, porównywalnym z TVP1 i TVP2.

- Celem strategicznym jest wykorzystanie tego benefitu i zbudowanie mocnej 5. pozycji pod względem oglądalności. Efektywność wiosennej oferty programowej widać w wynikach oglądalności stacji, ale programy Siódemki to również cieszące się największą popularnością pozycje na Playerze. W kwietniu TVN7 była nie tylko 5. stacją na rynku, ale również pierwszym kanałem który od ponad 15 lat przekroczył 5 proc. udziału w oglądalności (A16-49) co jest obecnie bardzo trudne do osiągnięcia na tak mocno sfragmentaryzowanym rynku telewizyjnym. W środowisku online „Hotel Paradise” był najpopularniejszym programem nie tylko w kwietniu, ale w całym 2020 roku, a „Zakochani po uszy” to najchętniej oglądany serial na platformie Player. Celem było dotarcie do wszystkich widzów, ze szczególnym uwzględnieniem osób w wieku 20-39 lat. Ten segment wiekowy jest bardzo trudny z powodu rosnącej konsumpcji digital, a sami nadawcy trochę go zaniedbują, gdyż łatwiej kierować ramówki do mass marketowego odbiorcy w wieku 30-59 lat. I tu się to udało. Dzięki takiemu całościowemu podejściu nowa ramówka Siódemki odnosi sukces zarówno w środowisku telewizyjnym jak i digitalowym - komentuje.

W 2019 roku wraz ze zmianą strategii programowej Siódemki zmieniona została również polityka handlową stacji. Kanały TVN i TVN7 zostały połączone w jeden produkt TVN Max.

Udział TVN7 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2019 roku wyniósł 3,21 proc.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(13)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas