Internet 2016-02-09
3

Wired wprowadza płatną wersję serwisu bez reklam, będzie odcinał użytkowników adblockerów

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Internetowy serwis magazynu „Wired” zaoferuje wersję pozbawioną reklam za 3,99 dolara miesięcznie. Jednocześnie zapowiada odcinanie od treści internautów korzystających z adblockerów. - Przez ostatnie 23 lata przesunęliśmy wiele granic w internecie, pora na kolejną zmianę - podkreślają szefowie Wired.

Wired to zarówno serwis internetowy, jak i ukazujący się w druku miesięcznik o tej samej nazwie poświęcony szeroko pojętym nowym technologiom. Do tej pory Conde Nast, wydawca „Wired” unikał bardziej zdecydowanych kroków w walce z blokowaniem reklam, teraz jednak zmienił swą taktykę.

Wired zapowiedział w komunikacie, że od 16 lutego br. uruchamia nową wersję internetowej platformy, na której nie będą pojawiały się reklamy. Jednak dostęp do serwisu w takiej postaci będzie płatny w wysokości 3,99 dol. miesięcznie.

Jednocześnie Wired przestrzega, że wraz z wprowadzeniem odmiany swojej strony bez reklam rozpocznie w dotychczasowej darmowej wersji blokowanie użytkowników korzystających z aplikacji do wyłączania internetowych reklam.

Jako powód swojej decyzji szefowie Wired przytaczają dane, według których jeden na pięciu użytkowników serwisu stosuje obecnie adblockery, co poważnie wpływa na finansowe wyniki platformy. Jednocześnie serwis stara się nieco szerzej wyjaśnić swoje motywy. - Przez ostatnie 23 lata przesunęliśmy wiele granic w internecie, byliśmy jednym ze światowych pionierów cyfrowej transformacji drukowanej prasy - podkreśla komunikat. - Teraz przyszedł czas na kolejną zmianę, która zmierza w kierunku dostarczania czytelnikom interesujących treści w najbardziej wygodny dla nich sposób.

Mark McClusky, szef ds. operacyjnych Wired podkreśla z kolei, że rozumie motywy kierujące większością użytkowników adblockerów - chęć szybszego przeglądania strony internetowej czy unikanie irytującego przekazu reklamowego. Dlatego też Wired chce dać im taką możliwość, jednocześnie jednak musi wprowadzić płatną subskrypcję, aby zachować dobrą finansową kondycję i móc nadal tworzyć unikalne materiały.

Wired jest kolejnym serwisem, który postanowił odcinać internautów z adblockerami i jednocześnie zaoferować płatną wersję bez reklam. Podobnie postąpili w ub.r. między innymi Bild.de oraz „The Washington Post”.

 

Autor: ps

KOMENTARZE (3) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas