Reklama2023-07-04
0

Właściciel marki Nivea ruszył z globalnym przetargiem mediowym

Firma Beiersdorf, właściciel m.in. marki Nivea rozpoczęła globalny przetarg mediowy. Budżet marketera szacowany jest na 800 mln dolarów rocznie. W Polsce firma obsługiwana jest przez OMD.

Przetarg dotyczy planowania i zakupu mediów. W ostatnich latach część budżetu Beiersdorf była obsługiwana przez co najmniej cztery agencje, w tym należące do Omnicom, WPP i Publicis, Dentsu i inne.  Agencja OMD (Omnicom) zdobyło budżet w USA w 2018 roku.  Ta agencja odpowiada również za obsługę mediową tego marketera w Polsce.

Według danych COMvergence, wydatki właściciela Nivei w Ameryce Północnej w zeszłym roku wyniosły 70 milionów dolarów, z czego około trzy czwarte zostało przeznaczone na technologię cyfrową.  

Największym regionem firmy pod względem inwestycji reklamowych jest Europa, Bliski Wschód i Afryka, gdzie wydatki wyniosły około 490 milionów dolarów w zeszłym roku, z czego 40 proc. przeznaczono na reklamę cyfrową. Wydatki w regionie Azji i Pacyfiku wyniosły około 190 milionów dolarów, aw Ameryce Łacińskiej około 40 milionów dolarów. 

Beiersdorf przeprowadził kilka regionalnych przeglądów mediów w ostatnich latach, jednak globalnego przetargu firma nie prowadziła od co najmniej dekady. 

W portfolio Beiersdorf są, oprócz Nivea, także Eucerin, Coppertone, La Prairie i inne.

 

Autor:bg

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas