Reklama2011-12-05
2

Własny panel ma pomóc Atmedia w walce o reklamy

Broker Atmedia szykuje się do uruchomienia w 2012 roku własnego panelu telemetrycznego, który ma pomóc stacjom m.in. w lepszym układaniu ramówek. - Nasza strategią na kryzys jest budowanie wartości kanałów - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marcin Boroszko, prezes Atmedia Group.

Panel powstaje we współpracy z instytutem Nielsen Audience Measurement i siecią kablową UPC Polska (należy do Liberty Global tak jak Atmedia). Obejmie on 5 tys. gospodarstw domowych posiadających telewizję cyfrową UPC, wybranych na podstawie badania założycielskiego opracowanego przez Nielsen Audience Measurement. Instytut na bieżąco będzie zajmować się utrzymaniem panelu i zbieraniem danych.

- Panel technologicznie ruszy w styczniu 2012 roku, pierwsze dane przedstawiamy kanałom i reklamodawcom wiosną przyszłego roku - mówi nam Marcin Boroszko.

W ramach badania Atmedia monitorować będzie oglądanie telewizji, czas przeznaczony na oglądanie usługi wideo na żądanie w UPC, a także aktywności interaktywne (np. granie w gry dostępne w ofercie UPC). W przyszłości projekt ma rozwinąć się o pomiar innych aktywności.

Dzięki danym z panelu Atmedia, stacje tematyczne o niższych niż ogólnopolski zasięgach, zyskają lepszy wgląd w zachowania swoich odbiorców.  - Kanały będą mogły lepiej opracowywać swoje ramówki - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Boroszko. Reklamodawcy zaś otrzymają dodatkowe informacje, kto ogląda ich spoty i będzie mogli porównać dane z panelu z danymi ogólnopolskimi.

Panel Nielsen Audience Measurement, liczący 1,7 tys. gospodarstw domowych, nie pozwala bowiem dokładnie analizować przepływów widowni w wąskich grupach celowych. Często zdarza się, że programy i bloki w małych stacjach, mają zerową widownię lub występują bardzo duże wahania oglądalności tych samych cykli. Panel ten projektowany był w czasach, gdy na rynku były przede wszystkim stacje naziemne, których udziały z roku na rok jednak spadają.

Przedstawiciele Atmedia podkreślają jednocześnie, że firma nie tworzy alternatywy dla badania Nielsen Audience Measurement, uznanego za rynkowy standard, według którego cały czas będą rozliczane kampanie reklamowe firmy.

Własny panel to kolejna inicjatywa brokera związana z dostarczeniem klientom dodatkowych danych o widzach i ich zachowaniach. W 2009 roku z MillwardBrown SMG/KRC zrealizował on badanie jakościowe „Trzy targety”, pokazujące, jakie są zachowania telewidzów w różnym wieku.

Autor:pp

Więcej informacji:Atmedia, Marcin Boroszko

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas