Biznes2020-01-17
5

Włodzimierz Wlaźlak nowym prezesem Lidl Polska, Maksymilian Braniecki w międzynarodowym zarządzie Lidla

Od lewej: Maksymilian Braniecki i Włodzimierz WlaźlakOd lewej: Maksymilian Braniecki i Włodzimierz Wlaźlak

Maksymilian Braniecki, dotychczasowy prezes spółki Lidl Polska dołączył do zarządu Lidl Stiftung & Co. KG. Na stanowisku prezesa Lidl Polska zastąpi go Włodzimierz Wlaźlak, dotychczasowy członek zarządu tej firmy.

Od stycznia 2020 r. Maksymilian Braniecki odpowiadać będzie za sklepy Lidla w siedmiu państwach – w Polsce, Czechach, Słowacji, na Węgrzech, Słowenii, Rumunii i Bułgarii.

- Serdecznie dziękuję każdemu z pracowników Lidl Polska za codzienny wysiłek i zaangażowanie w pracę, które przekładają się na sukces naszej firmy. Mój awans zawdzięczam pracy każdego z Was. Cieszę się, że będę reprezentował nasz kraj w zarządzie międzynarodowym - komentuje Maksymilian Braniecki.

Braniecki i Wlaźlak od 17 lat w Lidlu

Maksymilian Braniecki od 17 lat jest związany z siecią handlową Lidl. Kierował polskim oddziałem spółki od 2015 roku. W latach 2012-2015 był prezesem Lidl Rumunia. Absolwent studiów MBA (Wyższa Szkoła Zarządzania w Warszawie – The Polish Open University).

Włodzimierz Wlaźlak sprzedaży. w ubiegłym roku czasowo zastępował członka zarządu spółki narodowej Lidl Niemcy. Z firmą jest związany od 17 lat.. Praktykę zdobywał w obszarach ekspansji oraz sprzedaży. Jest absolwentem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego oraz Justus-Liebig-Universität w Giessen.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Do Lidl Polska należy ok. 700 dyskontów. Wiosną ub.r. firma uruchomiła sklep internetowy z produktami odzieżowymi i przemysłowymi.

W minionym roku rozliczeniowym Lidl Polska osiągnął wzrost wpływów sprzedażowych o 14,2 proc. do 18,32 mln zł oraz 901,1 mln zł zysku netto (wobec 708,2 mln zł rok wcześniej). Firma na koniec lutego 2019 r. miała 17,8 tys. pracowników, przez rok na usługi obce, m.in. marketing, wydała 1,33 mld zł.

Lidl jest jednym z największych marketerów w Polsce. Według danych Kantar Media cennikowe wydatki reklamowe firmy w mediach pozainternetowych od stycznia do listopada ub.r. wyniosły 827,99 mln zł, o 18,3 proc. więcej niż rok wcześniej.

Autor:jd

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas