Reklama2013-07-12
10

Wojciech Borowski: McCann Worldgroup jest na właściwych torach, firma zaczęła żyć

- Zagadnienie komunikacji marketingowej jest coraz bardziej kompleksowe. Jeszcze nigdy w historii branży nie było tak wielu możliwości dotarcia do konsumenta - mówi nam Wojciech Borowski, szef McCann Worldgroup Polska.

Wojciech Borowski: McCann Worldgroup jest na właściwych torach, firma zaczęła żyć

- Zagadnienie komunikacji marketingowej jest coraz bardziej kompleksowe. Jeszcze nigdy w historii branży nie było tak wielu możliwości i kanałów dotarcia do konsumenta - mówi nam Wojciech Borowski, szef McCann Worldgroup Polska.

- Agencje reklamowe lub grupy komunikacyjne muszą w pełni rozumieć zmiany. Muszą także posiadać odpowiednie kompetencje, by w efektywny sposób wykorzystywać nowe możliwości. W mojej opinii czasy mono-specjalistycznych agencji reklamowych już dawno się skończyły. Dlatego nie bez powodu McCann Worldgroup składa się z czterech blisko współpracujących ze sobą spółek, z których każda posiada swoje unikalne kompetencje. Każda z nich jest silnym brandem w swojej kategorii. Wszystkie te spółki korzystają ze wspólnego działu strategii i kreacji. W praktyce daje to klientom gwarancję spójnej strategii komunikacyjnej i jej egzekucji - stwierdza Borowski.

Jakie odczucia szef McCann Worldgroup Polska ma po trzech miesiącach od chwili swojej funkcji w firmie, która zaczęła być postrzegana na polskim rynku jako przedsiębiorstwo, które spadło do przysłowiowej „drugiej ligi”? - Dzięki nowemu modelowi pracy, w ciągu ostatnich 3 miesięcy McCann stał się zupełnie inną firmą, która mówiąc wprost w porównaniu do tego, co działo się w niej przez ostatnie lata - zaczęła żyć. Zmieniła się atmosfera pracy, właściwe osoby są na właściwych miejscach, nasz produkt kreatywny jest na należytym poziomie. Teamy kreatywne i strategiczne uzupełniają się, co pokazuje, jak dobrze działa nasz „worldgroupowy” model pracy nad briefem - mówi Borowski.

- Świat dzieli się na rzeczywistość i percepcję. McCann Worldgroup poprzez brak współpracy między swoimi spółkami dostał etykietę grupy dysfunkcyjnej. Przełożyło się to na słaby wizerunek. To, z czego jestem dumy i to, co udało nam się zrobić, żeby ten wizerunek naprawić, to zaproszenie do współpracy osób, które mają wymierne sukcesy w budowaniu rynku reklamowego w Polsce. Ludzi nie tylko kreatywnych, ale także profesjonalnych, świetnie orientujących się w wyzwaniach, jakie na nich czekają i chętnych tworzyć markę, która ma ambicje, żeby być numerem jeden w Polsce - komentuje Wojciech Borowski.

Z Wojciechem Borowskim, szefem McCann Worldgroup Polska, rozmawiamy o kondycji jego firmy, a także o tym, co należy zrobić, aby naprawić wizerunek firmy, która zaczęła być postrzegana jako przedsiębiorstwo, w którym nie dzieje się dobrze - cała rozmowa na drugiej stronie artykułu.

Autor:Krzysztof Lisowski

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas