Kultura2018-03-23
15

„Wojenne dziewczyny 2” startują w TVP1. Emisja w niedzielnym prime-time

Telewizyjna Jedynka rozpoczyna w niedziele emisję drugiego sezonu misyjnego serialu „Wojenne dziewczyny”. Produkcja będzie emitowana w niedziele o godz. 20.10, a w dniu premiery stacja pokaże dwa odcinki.

Misyjna produkcja „Wojenne dziewczyny” to nowość TVP1 w wiosennej ramówce 2017 roku, której producentem jest Akson Studio. Głównymi bohaterkami 13-odcinkowego serialu są trzy młode kobiety - Irka, Ewka i Marysia, które walczyły z niemieckim okupantem. Każda z dziewczyn wywodzi się z innego środowiska: Irka pochodzi z inteligenckiej rodziny, Ewka ze środowiska drobnych przestępców, a Marysia jest córką bogatego żydowskiego przemysłowca z Łodzi. Ich losy łączą się w okupowanej Warszawie.

O kontynuacji misyjnego cyklu portal Wirtualnemedia.pl informował jako pierwszy w czerwcu ub.r.

W drugim sezonie w postacie trzech głównych bohaterek ponownie wcielają się trzy aktorki młodego pokolenia: Aleksandra Pisula (Marysia), Marta Mazurek (Irka) i Vanessa Aleksander (Ewa).

Widzowie w nowych odcinkach zobaczą również takich aktorów jak: Danuta Stenka, Michał Czernecki, Mateusz Rzeźniczak oraz Joanna Balas.

Producentem „Wojennych dziewczyn” jest Michał Kwieciński. Reżyserią zajął się Michał Rogalski, a scenariusz napisali: Marek Kreutz, Ewa Popiołek i Piotr Starzak. Kierownikiem produkcji była Magdalena Badura, muzykę stworzył Bartosz Chajdecki, a za kostiumy odpowiadali: Wanda Kowalska i Paweł Grabarczyk. Autorami zdjęć są: Maciej Lisiecki, Marian Prokop i Rafał Michalski

Premiera „Wojennych dziewczyn 2” na antenie TVP1 odbędzie się w niedzielę, 25 marca br. o godz. 20.10. Tego dnia stacja pokaże dwa pierwsze odcinki serialu (drugi z nich pokazany zostanie o 20.55). W kolejne niedziele Jedynka będzie pokazywać już po jednym odcinku - zawsze o 20.10.

Produkcja w swoim paśmie zastąpi „Blondynkę”, której szósty sezon zakończył się tydzień temu - oglądało go 2,89 mln widzów.

Średnia widownia pierwszego sezonu produkcji (emitowanego w okresie od 5 marca do 28 maja 2017 roku, w niedziele o godz. 20.25) wyniosła 2,53 mln osób. Przełożyło się to na 15,69 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 9,51 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 12,74 proc. w grupie 16-59.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:Wojenne dziewczyny, TVP1

KOMENTARZE(15)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas