Kultura2019-12-03
3

„Wojenne dziewczyny” zyskały 240 tys. widzów, TVP1 liderem

Agnieszka KaczorowskaAgnieszka Kaczorowska

Trzeci sezon historycznego serialu „Wojenne dziewczyny” oglądało średnio 2,26 mln osób, o 240 tys. widzów więcej niż gromadziła druga edycja emitowana wiosną ub.r. Produkcja dała TVP1 pozycję lidera w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 14,22 mln zł.

Misyjny serial „Wojenne dziewczyny” nadawany był na antenie Jedynki w niedziele o godz. 20.15, w okresie od 8 września do 1 grudnia 2019 roku. Średnia oglądalność trzeciego sezonu produkcji wyniosła 2,26 mln widzów. Przełożyło się to na 14,01 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 7,86 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 9,91 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Największą widownię, wynoszącą 2,60 mln oglądających, zgromadził przedostatni odcinek serialu.

Produkcja miała o 240 tys. oglądających więcej względem drugiej edycji emitowanej wiosną ub.r. Gromadziła ona średnio 2,02 mln widzów, co przełożyło się na 13,57 proc. udziału w grupie 4+, 8,23 proc. w grupie 16-49 oraz 10,18 proc. w grupie 16-59.

Z kolei pokazywany jesienią ub.r. w tym samym paśmie serial „Drogi wolności” śledziło 1,94 mln osób, a jego udział w rynku wynosił odpowiednio 11,73 proc., 6,52 proc. i 8,30 proc.

TVP1 w paśmie emisji serialu była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajął Polsat, który pokazywał wówczas głównie programy kabaretowe, a jego udział ukształtował się na poziomie 11 proc. „Wielką czwórkę” uzupełniają: TVN (reality-show „MasterChef”; 10,76 proc.) i TVP2 (gł. „The Wall. Wygraj Marzenia” i powtórki wydarzeń muzycznych; 4,34 proc).

Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 liderem też jest TVN, a dalej uplasowały się: Polsat, Jedynka i Dwójka.

Wpływy z reklam emitowanych wokół premierowych odcinków trzeciej edycji historycznej produkcji wyniosły 14,22 mln zł. Dla porównania, druga seria półtora roku temu na reklamach zarobiła 4,16 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Głównymi bohaterkami 13-odcinkowego serialu „Wojenne dziewczyny” są trzy młode kobiety - Irka, Ewka i Marysia, które walczyły z niemieckim okupantem. Każda z dziewczyn wywodzi się z innego środowiska: Irka pochodzi z inteligenckiej rodziny, Ewka ze środowiska drobnych przestępców, a Marysia jest córką bogatego żydowskiego przemysłowca z Łodzi. Ich losy łączą się w okupowanej Warszawie.

W trzecim sezonie w postacie trzech głównych bohaterek ponownie wcielają się trzy aktorki młodego pokolenia: Aleksandra Pisula (Marysia), Marta Mazurek (Irka) i Vanessa Aleksander (Ewa).

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 9,73 proc.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:Wojenne dziewczyny, TVP1

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas