Internet2019-07-23
8

WP.pl liderem w informacjach i publicystce, TVN24.pl przed Gazeta.pl i Interią, SE.pl przed Fakt.pl

W kategorii informacji i publicystyki WP.pl lideruje pod względem liczby użytkowników i odsłon, natomiast na najdłużej internautów przyciąga TVN24.pl, który ma wyższy zasięg niż Gazeta.pl i Interia.pl. RMF24.pl wyprzeda zasięgowo RadioZET.pl, a SE.pl jest przed Fakt.pl.

W czerwcu br. WP.pl w kategorii informacji i publicystyki ogólnej (czyli bez treści regionalnych i lokalnych) zanotował 9,35 mln realnych użytkowników, co dało 33,35 proc. zasięgu. Odwiedzający wykonali 204,77 mln odsłon, a każdy spędził tam średnio 36 minut i 32 sekundy - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl

We wszystkich tych statystykach WP.pl wyprzedza Onet.pl (grupa Ringier Axel Springer Polska), który miał w tej kategorii 7,48 mln użytkowników, 103,01 mln odsłon oraz 23 minuty i 36 sekund przeciętnego czasu korzystania. Natomiast pod tym ostatnim względem liderem w całym zestawieniu jest TVN24.pl, gdzie w kategorii informacyjno-publicystycznej 6,87 mln internautów wykonało 93,13 mln odsłon, a każdy spędził średnio 58 minut i 11 sekund.

Po ok. 6 mln użytkowników przyciągnęły sekcje informacyjno-publicystyczne Gazeta.pl (Agora) i Interii. W przypadku pierwszego portalu 6,07 mln odwiedzających wykonało 50,55 mln odsłon oraz korzystało przeciętnie przez 12 minut i 32 sekundy, a w przypadku drugiego - 5,98 mln użytkowników wykonało 58,97 mln odsłon i spędziło średnio 16 minut i 30 sekund.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/allegro-i-wp-pl-wyprzedzily-onet-a-polska-press-grupe-gazeta-pl-rossmann-pl-przed-instagramem-gemius-pbi-z-czerwca ##

RMF24.pl wyprzedzało RadioZET.pl pod względem liczby użytkowników (5,6 mln wobec 5,27 mln), za to ten drugi serwis miał w analizowanej kategorii więcej odsłon (31,94 mln wobec 27,93 mln) i wielokrotnie dłuższy średni czas korzystania (21 minut i 52 sekundy wobec 4 minut i 23 sekund) od radiowego konkurenta.

SE.pl (Grupa ZPR Media) przy 5,02 mln odwiedzających zanotował 55,05 mln odsłon oraz 8 minut i 28 sekund przeciętnego czasu korzystania, natomiast na Fakt.pl (grupa Ringier Axel Springer Polska) 4,4 mln internautów wykonało 58,39 mln odsłon oraz spędziło średnio po 14 minut i 48 sekund.

W czołowej dziesiątce znalazło się jeszcze naTemat.pl z 4,28 mln użytkowników i 22,33 mln odsłon.

Tylko na komputerach liderem w liczbie użytkowników i odsłon też jest WP.pl - w minionym miesiącu jej sekcja informacyjno-publicystyczna zanotowała 4,57 mln odwiedzających i 69,71 mln odsłon, podczas gdy w analogicznym dziale Onetu 3,96 mln internautów wykonało 46,23 mln odsłon.

Interia.pl miała więcej użytkowników od TVN24.pl (2,43 mln wobec 2,38 mln), natomiast na tym drugim portalu w analizowanej kategorii odwiedzający spędził przeciętnie aż godzinę, 44 minuty i 11 sekund. RadioZET.pl zanotowało 51 minut i 2 sekundy średniego czasu korzystania, a z pozostałych portali tylko WP.pl przekroczyła pod tym względem pół godziny, a Onet i Interia - 20 minut.

Na urządzeniach mobilnych WP.pl w kategorii informacyjno-publicystycznej wyraźnie prowadzi pod względem zasięgu - w czerwcu miała 7,04 mln użytkowników, podczas gdy zajmujący drugiej miejsce TVN24.pl zanotował ich 5,45 mln. Jednocześnie odwiedzający na WP.pl wygenerowali 135,06 mln odsłon, czyli więcej niż na trzech kolejnych portalach łącznie.

Na WP.pl użytkownik w sekcji informacji i publicystyki spędził przeciętnie 27 minut i 45 sekund, na TVN24.pl - 27 minut i 15 sekund, a na Onecie - 16 minut i 41 sekund.

Autor:tw

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas