Radio2017-03-13
9

Wpływy reklamowe stacji radiowych: mocno w górę Vox FM, Jedynka, Trójka i TOK FM (TOP10)

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Stacje radiowe w styczniu br. zwiększyły wpływy z reklam o 13 proc. w porównaniu ze styczniem 2015 roku. Największe wzrosty przychodów miały Vox FM, Program I i III Polskiego Radia oraz Tok FM.

W styczniu br. marketerzy przeznaczyli na reklamę w radiu ponad 516,4 mln zł, zwiększając tym samym wydatki o 13,1 proc. w porównaniu ze styczniem 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów).

Pozycję reklamowego lidera niezmiennie utrzymuje RMF FM z przychodami w wysokości 163,1 mln zł, większymi o 20 proc. niż rok wcześniej. Z danych Radio Track za 2016 rok wynika, że RMF FM jest pod względem słuchalności stacją numer jeden - zarówno ogółem, jak też w dużych miastach i aglomeracjach.

Oczko niżej plasuje się Radio Zet z przychodami w wysokości 65,2 mln zł. Stacja zachowała pozycję wicelidera mimo spadku przychodów w skali roku o 31,4 proc. Rozgłośnia pracuje obecnie nad nowym projektem internetowym, którego szefem został Jacek Gasiński.

Trzecie miejsce na reklamowym podium należy do Programu III Polskiego Radia. Ta rozgłośnia zarobiła na reklamach 37,2 mln zł, czyli 70,3 proc. więcej niż rok wcześniej.

Największy wzrost procentowy przychodów z reklam w omawianym okresie miało radio Vox FM. Marketerzy wydali tu w tym roku 12,6 mln zł, czyli 80,9 proc. więcej niż przed rokiem.

O 72,3 proc. wzrosły wpływy reklamowe radiowej Jedynki (do 20,7 mln zł), a o 49,7 proc. przychody z reklam radia Tok FM (do 13,5 mln zł).

24 proc. więcej zarobiła Eska Poznań (5,8 mln zł), a RMF Classic - 17,1 proc. więcej (5,9 mln zł). Eska Warszawa zwiększyła wpływy z reklam o 13,4 proc. (do 6,4 mln zł), a Złote Przeboje Poznań zarobiły 6,1 proc. więcej (7,1 mln zł).

Zobacz tabelę

Autor:Beata Goczał

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas