Prasa2016-11-19
41

„Wprost” z najgorszym wynikiem w historii. Duży spadek „Newsweek Polska”

We wrześniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”. Najwięcej straciły „Wprost”, który zanotował najgorszy wynik w historii i „Newsweek Polska”.

Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem we wrześniu 2016 roku wyniosła 135 053 egz. Było to o 4,57 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem „Polityka” (Polityka), która awansowała z miejsca trzeciego. Jej wynik sprzedażowy jednak zmniejszył się o 2,80 proc. do 114 128 egz. Na kolejną pozycję spadł „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem we wrześniu br. wyniosła 110 239 egz., po spadku o 25,84 proc. Rok temu magazyn swoje rekordowe wyniki zawdzięczał serii artykułów o Piotrze Dudzie, szefie NSZZ „Solidarność”.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 70 442 egz., po spadku o 6,70 proc. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 9,85 proc. do 49 251 egz.

Ósmą lokatę zajął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem, wynoszącym 9,78 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym miesiącu wyniosła 20 658 egz.

Największy spadek odnotował natomiast „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik we wrześniu br. wyniósł 21 050 egz., czyli mniej o 37,03 proc. niż rok wcześniej. To najgorszy wyniki magazynu w historii.

Przypomnijmy, że od końca sierpnia br. redaktorem naczelnym Wprost" jest Jacek Pochłopień, który zastąpił Tomasza Wróblewskiego.

Zobacz tabelę

We wrześniu br. w porównaniu do sierpnia br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mógł „Gość Niedzielny”, którego wynik zwiększył się tutaj o 6,64 proc.

Największy spadek, wynoszący 10,19 proc., również i tutaj odnotował „Wprost”.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(41)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas