We wrześniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”. Najwięcej straciły „Wprost”, który zanotował najgorszy wynik w historii i „Newsweek Polska”.
Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem we wrześniu 2016 roku wyniosła 135 053 egz. Było to o 4,57 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Wiceliderem „Polityka” (Polityka), która awansowała z miejsca trzeciego. Jej wynik sprzedażowy jednak zmniejszył się o 2,80 proc. do 114 128 egz. Na kolejną pozycję spadł „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem we wrześniu br. wyniosła 110 239 egz., po spadku o 25,84 proc. Rok temu magazyn swoje rekordowe wyniki zawdzięczał serii artykułów o Piotrze Dudzie, szefie NSZZ „Solidarność”.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 70 442 egz., po spadku o 6,70 proc. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 9,85 proc. do 49 251 egz.
Ósmą lokatę zajął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem, wynoszącym 9,78 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym miesiącu wyniosła 20 658 egz.
Największy spadek odnotował natomiast „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik we wrześniu br. wyniósł 21 050 egz., czyli mniej o 37,03 proc. niż rok wcześniej. To najgorszy wyniki magazynu w historii.
Przypomnijmy, że od końca sierpnia br. redaktorem naczelnym „Wprost" jest Jacek Pochłopień, który zastąpił Tomasza Wróblewskiego.
Prasa | Jacek Pochłopień: we „Wprost” więcej o nowych technologiach i kraju, zastępcą naczelnego Marcin Dzierżanowski |
We wrześniu br. w porównaniu do sierpnia br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mógł „Gość Niedzielny”, którego wynik zwiększył się tutaj o 6,64 proc.
Największy spadek, wynoszący 10,19 proc., również i tutaj odnotował „Wprost”.
Zobacz tabelęSprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.