Prasa2014-08-21
13

„Wprost” z rekordową sprzedażą dzięki taśmom (dane numer po numerze)

Pierwszy numer „Wprost” (AWR „Wprost”), w którym opublikowany zostały zapisy rozmów polityków z podsłuchów sprzedał się w liczbie 133 tys. egz. Drugie wydanie ze stenogramami z „taśm” osiągnęło już wynik na poziomie 216 tys. egz. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W numerze tygodnika „Wprost”, który ukazał się 16 czerwca br., znalazł się pochodzący z podsłuchów zapis rozmów ministra spraw wewnętrznych Bartłomieja Sienkiewicza i prezesa NBP Marka Belki oraz byłego ministra transportu Sławomira Nowaka i byłego wiceministra finansów Andrzeja Parafianowicza (więcej na ten temat).

Wydanie ukazało się w nakładzie powiększonym do 163 580 egz. Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że jego sprzedaż ogółem wyniosła 133 172 egz. Był to wynik zdecydowanie wyższy od sprzedaży dwóch pierwszych numerów „Wprost” z czerwca tego roku (wydanych 2 i 9 czerwca), wynoszącej odpowiednio 47 066 egz. i 49 846 egz.

128 927 egz. wydania tygodnika z 16 czerwca br. zostało sprzedanych w wersji drukowanej. Wydawca magazynu już drugiego dnia po ukazaniu się numeru informował, że jego nakład się wyczerpuje i zachęcał do nabywania tytułu w formie e-wydań (dowiedz się więcej). Z danych ZKDP wynika, że w takiej wersji numer został kupiony zaledwie przez 4245 osoby.

W kolejnym wydaniu „Wprost” , które weszło na rynek 23 czerwca br., znalazły się stenogramy podsłuchanych rozmów kolejnych polityków m.in. ministra spraw zagranicznych Radosława Sikorskiego, Pawła Grasia, byłego ministra finansów Jacka Rostowskiego i ministra skarbu Włodzimierza Karpińskiego. Wydanie to wydrukowano już w nakładzie wynoszącym aż 300 tys. egz. (więcej na ten temat).

Sprzedaż ogółem tego numeru „Wprost” osiągnęła rekordowy poziom 216 206 egz., z czego 212 256 egz. przypadło na wydanie drukowane, a 3950 egz. na e-wydanie.

Temat „taśm” był szeroko obecny także w kolejnym wydaniu „Wprost”, które weszło na rynek 30 czerwca br. Znalazły się w nim kolejne analizy i komentarze dotyczące zapisów rozmów pochodzących z podsłuchów. Numer ten zanotował sprzedaż ogółem na poziomie 96 959 egz. przy nakładzie wynoszącym aż 250 tys. egz.

Sprzedaż „Wprost” w czerwcu numer po numerze

Zobacz tabelę


Z danych ZKDP wynika, że w całym I półroczu br. średnia sprzedaż ogółem „Wprost” wyniosła 61 tys. egz. (więcej na ten temat).

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(13)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas