Prasa2016-07-20
31

„Wprost” ze sprzedażą na poziomie 23 tys. egz. Duży spadek „W Sieci” i „Do Rzeczy”

W maju br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Newsweek Polska”, a na przeciwnym biegunie znalazł się „Wprost” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w maju 2016 roku wyniosła 125 189 egz. Było to o 5,19 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajęła „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zmniejszył się o 2,98 proc. do 112 271 egz.

Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w maju br. względem maja ub.r. poszła do góry o 4,89 proc. i wyniosła ona 109 279 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 70 015 egz., po spadku o 8,07 proc.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 8,70 proc. do 52 509 egz.

Największy spadek odnotował natomiast „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w maju br. wyniósł 23 407 egz., czyli mniej o 33,27 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu zajął miejsce siódme.

Zobacz tabelę

W maju br. w porównaniu do kwietnia br. jedynym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mógł „Newsweek Polska”, którego wynik zwiększył się tutaj o 0,55 proc. Z kolei największy spadek, wynoszący 13,17 proc., odnotowała „Polityka”.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(31)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas