Reklama2015-03-18
4

Wrzeszczące dzieci dobrze wychowane w nowej kampanii Fundacji Dzieci Niczyje (wideo)

Fundacja Dzieci Niczyje rozpoczęła kampanię edukacyjną „GADKI”. Wspierają ją działania reklamowe pod hasłem „Dobre wychowanie” przygotowane przez firmy Grey Worldwide Warszawa, Papaya, Efektura i Platige.

Przekaz kampanii koncentruje się wokół akronimu GADKI, stanowiącego system wskazówek, które rodzice mogą przekazać dzieciom: Gdy mówisz „nie”, to znaczy „nie”, Alarmuj, gdy potrzebujesz pomocy, Dobrze zrobisz, mówiąc o tajemnicach, które Cię niepokoją, Koniecznie pamiętaj, że Twoje ciało należy do Ciebie, Intymne części ciała są szczególnie chronione.

Fundacja Dzieci Niczyje przygotowała akcję w odpowiedzi na wyniki swoich badań, które wskazują, że rodzice niewystarczająco często poruszają z dziećmi temat zagrożeń związanych z wykorzystywaniem seksualnym. Zdecydowana większość rodziców (56 proc.) uważa, że taka rozmowa z dzieckiem może być trudna.

- Od dobrze wychowanego dziecka oczekuje się, żeby było potulne, cichutko siedzące w kącie i wypełniające rozkazy osób dorosłych. Chcemy przełamać ten stereotyp i powiedzieć rodzicom, że do kanonu dobrego wychowania powinny wejść umiejętności, które mogą zwiększyć bezpieczeństwo dziecka. Sztuka mówienia „nie”, szacunek do siebie, zwracanie się o pomoc, kiedy dzieje się coś złego - to kompetencje, które mogą ochronić dziecko i będą procentować przez całe życie - komentuje Jolanta Zmarzlik, terapeutka z Fundacji Dzieci Niczyje.

Dzięki akcji rodzice mają dowiedzieć się, jak w prosty i naturalny sposób, przekazać dziecku informacje o niebezpiecznych sytuacjach i adekwatnych sposobach reagowania.

Wsparciem akcji jest kampania medialna pod hasłem „Dobre wychowanie” przygotowana przez agencję Grey Worldwide Warszawa. Spoty telewizyjne (w reżyserii Pawła Borowskiego), ogłoszenia prasowe i plakaty opierają się na przewrotnym przekazie: widzimy dzieci pozornie zachowujące się niegrzecznie z komentarzem, że „tak zachowuje się dobrze wychowane dziecko”. Po przejściu na stronę internetową gadki.fdn.pl można zobaczyć rozwinięcie poszczególnych sytuacji i ich prawdziwy kontekst: mocne i asertywne zachowanie dzieci, ochroniło jej przed niebezpieczeństwem.

Agencja Grey przygotowała dla najmłodszych także zestaw rymowanek, które przez zabawę przekazują dzieciom informacje o zasadach bezpieczeństwa. Na stronie można ich posłuchać także w wykonaniu znanych osób: Szymona Majewskiego, Katarzyny Kwiatkowskiej, Tomasza Bednarka, Grzegorza Pawlaka czy Barbary Kałużnej.

Kampania potrwa do końca kwietnia br. Akcja została przygotowana dzięki finansowaniu OAK Foundation i SHOM Warsaw oraz zaangażowaniu: agencji Grey Worldwide Warszawa, reżysera Pawła Borowskiego, fotograf Anny Orłowskiej, domu produkcyjnego Papaya, studia dźwiękowego Efektura oraz studia Platige.

Autor:bg

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas