W I półroczu br. pozycja lidera średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników regionalnych i lokalnych należała do „Gazety Pomorskiej”, która wyprzedziła „Dziennik Zachodni”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Kurier Poranny”.
Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w I półroczu 2015 roku wyniosła 42 054 egz., czyli o 8,76 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. W I półroczu 2014 roku tytuł ten zajmował miejsce drugie.
Z kolei na drugą lokatę spadł „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 13,38 proc. do 40 759 egz.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Ostatnią pozycję podium zajął „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa), który rok wcześniej był czwarty. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w I półroczu 2015 roku wyniosła 30 868 egz., po jednak spadku o 7,41 proc.
Zaś na miejsce tuż za podium spadł „Express Ilustrowany” (Polska Press Grupa). Średni wynik tego tytułu to 29 192 egz., po spadku o 12,68 proc.
Prasa | „Przegląd Sportowy” z największym spadkiem w I półroczu. „Fakt” w dół o 18 tys. egz. a „Gazeta Wyborcza” o 12 tys. |
Natomiast najwięcej stracił „Kurier Poranny” (Polska Press Grupa), który w rankingu był 22. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się bowiem o 17,86 proc. i ostatecznie wyniósł 5 435 egz.
Zobacz tabelęDane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.