W 2015 roku pozycja lidera średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników regionalnych i lokalnych należała do „Gazety Pomorskiej”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Kurier Poranny”.
Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w 2015 roku wyniosła 40 778 egz., czyli o 8,92 proc. mniej niż w poprzednim roku - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. W 2014 roku tytuł ten zajmował miejsce drugie.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z kolei na drugą lokatę spadł „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 12,56 proc. do 39 513 egz.
Ostatnią pozycję podium zajął „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w 2015 roku wyniosła 29 785 egz., po spadku o 8,49 proc.
Tuż za podium uplasował się „Express Ilustrowany” (Polska Press Grupa). Średni wynik tego tytułu to 28 415 egz., po spadku o 10,66 proc.
Prasa | W 2015 roku spadła sprzedaż większości dzienników. Tylko „Parkiet” i „Rzeczpospolita” na plusie |
Natomiast najwięcej stracił „Kurier Poranny” (Polska Press Grupa), który w rankingu był 22. Średni roczny wynik tego dziennika zmniejszył się bowiem o 16,88 proc. i ostatecznie wyniósł 5 333 egz.
Zobacz tabelęŚrednia sprzedaż ogółem dzienników regionalnych i lokalnych w latach 2006-2015 (wykres)
Średnia sprzedaż ogółem dzienników regionalnych i lokalnych w 2015 roku (wykres)
W grudniu 2015 roku nowym liderem został „Dziennik Zachodni”, którego średnia sprzedaż ogółem w porównaniu do grudnia 2014 roku zwiększyła się o 1,55 proc. do 42 118 egz. - jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu. Tytuł ten awansował z miejsca drugiego.
Na drugie miejsce spadła „Gazeta Pomorska”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 40 028 egz., po spadku o 7,88 proc. Natomiast trzecią lokatę zajął „Głos Wielkopolski” (29 663 egz.; w dół o 8,35 proc.).
Z kolei największy spadek w tym ujęciu odnotowała „Gazeta Współczesna” (Polska Press Grupa) - było to 16,66 proc. do 6 160 egz.
Zobacz tabelę
Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Prasa | W 2015 roku spadła sprzedaż większości dzienników. Tylko „Parkiet” i „Rzeczpospolita” na plusie |