Prasa2016-06-23
2

Wszystkie miesięczniki popularnonaukowe i historyczne na minusie. „Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” najchętniej kupowane

W I kwartale br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii”.

Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w I kwartale 2016 roku wyniosła 101 475 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku była ona niższa o 4,44 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 13,96 proc. do 55 618 egz.

Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie liderem był magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 23 759 egz., po spadku o 15,78 proc. - największym w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych.

Na drugim miejscu znalazł się „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 21 239 egz. (obniżyła się ona o 9,90 proc.).

Trzecią pozycję zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego średni wynik sprzedażowy w I kwartale br. wyniósł 17 492 egz., po spadku o 15,43 proc.

Zobacz tabelę

W marcu 2016 roku sprzedaż ogółem popularnonaukowego „Świata Wiedzy” w porównaniu do marca 2015 roku zmniejszyła się o 11,92 proc. do 103 032 egz. Z kolei wynik „Focus” wyniósł 57 483 egz., po spadku o 19,96 proc.

Wśród tytułów historycznych pozycję lidera zajął magazyn „Newsweek Historia” z 24 959 sprzedanych egz. Tytuł ten odnotował stratę, wynoszącą 8,45 proc.

Drugie miejsce należało do miesięcznika „W Sieci Historii” (22 564 egz.; w dół o 0,48 proc.), a najsłabiej wypadł magazyn „Focus Historia” (13 965 egz.; spadek o 25,74 proc. - największy wśród pism popularnonaukowych i historycznych).

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas